اپل در آخرین مراسم خود از اپل واچ سری ۹ و نسل دوم اپل واچ اولترا رونمایی کرد اما حالا طبق آخرین شایعات، اپل واچ ۲۰۲۴ قرار است توجه بسیار بیشتری را به خود جلب کند.

ساعت‌هایی که امسال به سری اپل واچ اضافه شدند، در حقیقت یک بروزرسانی سخت‌افزاری به حساب می‌آید و ویژگی چشمگیری ندارند. به همین دلیل، بسیاری از افشاگران اعلام کردند که احتمالا اپل قصد دارد تغییرات بزرگ را برای سری بعدی ساعت‌های خود حفظ کند. برخی از منابع هم اعلام کردند که نسل بعدی ساعت‌های اپل قرار است به عنوان اپل واج سری X شناخته شوند و تغییرات بزرگی را تجربه کنند.

با این وجود، هنوز جزئیات خاصی در مورد نسل بعدی این ساعت‌ها منتشر نشده اما به تازگی، اخبار نشان می‌دهند که اپل واچ ۲۰۲۴ قرار است به سنسور‌ها و قابلیت‌های جدیدی مجهز شود. در میان این قابلیت‌های جدید، می‌توان به قابلیت تشخیص فشار خون و تشخیص تنگی نفس در خواب اشاره کرد.

مشخصات و ویژگی اپل واچ 2024

مارک گورمن به تازگی اعلام کرده که اپل روی ویژگی‌های زیادی کار می‌کند تا بتواند توانایی‌های مربوط به سلامتی اپل واچ را ارتقا دهد و این دو ویژگی هم در میان آن‌ها حضور دارند. برای مثال گفته شد که سنسور تشخیص فشار خون می‌تواند وقوع این اتفاق را به کاربر هشدار دهد و حتی علت آن‌ را هم اعلام کند.

در نسل اول سنسور‌های تشخیص فشار خون در اپل واچ ۲۰۲۴، عددی به کاربر نمایش داده نمی‌شود و ساعت فقط می‌توان کاربر را از بالا رفتن فشار مطلع کند. اما ارتقا این سنسور و اضافه کردن اعداد دقیق به آن هم در برنامه‌های اپل است. در کنار این ویژگی، قرار است شاهد اضافه شدن قابلیت تشخیص تنگی نفس در خواب به ساعت‌های اپل باشیم.

این ویژگی می‌تواند شرایط تنفسی کاربر در خواب را ثبت کند و سپس با بررسی آن، متوجه وجود مشکل تنگی نفس شود. در گذشته هم اعلام شده بود که سنسور تشخیص گلوکز قرار است به ساعت‌های اپل اضافه شود اما ظاهرا برای این اتفاق باید تا سال‌های آینده صبر کنیم.

نظر شما در مورد اپل واچ ۲۰۲۴ چیست؟ آیا این ساعت می‌تواند با محصولات سامسونگ و دیگر شرکت‌ها رقابت کند؟

مطالب مرتبط:‌