ظاهرا صفحه‌ نمایش اپل ویژن پرو حتی در صورت خرابی شدید، به کاربر هشدار خاموش شدن نمایشگر پس از 30 ثانیه را می‌دهد.

اپل ویژن پرو به‌طور رسمی عرضه شده به این معنی که حالا کاربران انواع آزمایش‌ها را روی این هدست واقعیت ترکیبی انجام می‌دهند تا در صورت وجود هرگونه نقص امنیتی، حریم خصوصی یا سخت‌افزاری به آن پی ببرند. یک محقق امنیتی کشف کرد که وقتی سیستم عامل visionOS این هدست به‌طور کامل از کار می‌افتد، صفحه نمایش همچنان پیامی را به کاربر نشان می‌دهد. این مسئله نشان دهنده تلاش اپل برای ارائه سطوح پیچیده مهندسی در محصولاتش است.

جوزف راویچندران که دانشجوی دکترا است و در رشته امنیت میکرو‌معماری تحصیل می‌کند، اقدام به تست‌هایی روی هدست ویژن پرو کرد. وقتی که او در نهایت موفق شد سیستم‌عامل visionOS را از کار بیندازد، با پیامی روی صفحه نمایش عینک مواجه شد که به کاربر اطلاع می‌داد دستگاه را از روی سرش بردارد. با فرض اینکه خرابی شدید باشد، اپل ویژن پرو پیامی ارسال می‌کند مبنی بر اینکه در 30 ثانیه مجددا راه اندازی خواهد شد.

این مسئله هوشمندی و ملاحظه بالا اپل و همه کسانی که در ساخت هدست نقش داشته‌اند را نشان می‌دهد. فرض کنید شخصی این هدست را خریداری کرده و سیستم‌ عامل visionOS دستگاهش از کار افتاده و باید مجدد راه‌اندازی شود. حالا کاربری که نمی‌داند اپل ویژن پرو چرخه ریست انجام می‌دهد، ممکن است فکر کند که یک هدست پر از باگ و اشکال با یک نرم‌افزار ناقص را خریداری کرده است. پیش‌بینی چنین اتفاقاتی بسیار قابل توجه است و نشان می‌دهد که مهندسان اپل چقدر در ساخت این دستگاه 3.499 دلاری تلاش کرده‌اند.

حال ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که چرا حتی زمانی که اپل ویژن پرو از کار می‌افتد، صفحه نمایش آن کار می‌کند. تاکنون کاربران پیش‌بینی می‌کردند که دلیل این اتفاق وجود پردازنده کمکی R1 است که هماهنگ با M2 اجرا می‌شود و بخش‌های صفحه‌نمایش و واقعیت ترکیبی هدست را مدیریت می‌کند. با توجه به اینکه R1 یک SoC کاملاً مستقل است، می‌تواند اطلاعاتی مانند همین مورد را بلافاصله روی صفحه نمایش ارائه دهد. اینکه آیا اپل این فناوری را در محصولات دیگرش هم پیاده‌سازی می‌کند یا نه، موضوعی است که فعلا باید برای دریافت پاسخش منتظر بمانیم، اما درکل این یک عملکرد فوق‌العاده است.

اخبار مرتبط: