تاریخ عرضه اپل ویژن پرو در خارج از آمریکا به‌عنوان اولین هدست اپل از نوع XR (واقعیت ترکیبی) احتمالا در ژوئيه سال جاری خواهد بود.

هدست واقعیت ترکیبی اپل فناوری است که هردو قابلیت واقعیت مجازی و واقعیت افزوده را با هم ترکیب می‌کند. این هدست با قیمت 3500 دلار در آمریکا به فروش می‌رسد و حالا 6 ماه پس از اینکه اولین بار در دسترس کاربران آمریکایی قرار گرفت به‌زودی در سطح جهانی عرضه خواهد شد که تاریخ آن ماه ژوئیه اعلام شد. این دستگاه محدود به اکوسیستم اپل است و توسعه‌دهندگان نمی‌توانند آن را از این اکوسیستم خارج کنند. این محصول هیجان‌انگیز اپل که دارای کارایی زیادی است، مجهز به تراشه M2 است که آن را برای انجام وظایف چندگانه‌اش قدرتمند می‌کند. همچنین نمایشگرهای آن از کیفیت 4K پیروی می‌کنند. این دستگاه مجهز به باتری جداگانه است و بدون کنترلر ارائه می‌شود.

عرضه اپل ویژن پرو

کشورهایی که در عرضه اپل ویژن پرو از بقیه مناطق جهان پیشی می‌گیرند عبارتند از: کانادا، بریتانیا و چین. بااین حال شایعات حاکی از آن است که در بریتانیا محموله‌های حاوی این هدست به فروشگاه‌های حضوری اپل رسیده‌اند و احتمالا به‌زودی دموی این محصول دراختیار خریداران قرار می‌گیرد. اما هنوز این بسته‌ها در حالت پلمپ هستند و کارکنان فروشگاه‌ها اجازه باز کردن آن‌ها را ندارند.

نکته دیگر اینکه پوسترهایی در فروشگاه‌های اپل در بریتانیا نصب شده‌اند که تاریخ عرضه اپل ویژن پرو روی آن‌ها درج شده است. همچنین به مدیران این فروشگاه‌ها گفته شده تا برای عرضه لوازم جانبی ویژن پرو برنامه‌ریزی کنند. علاوه براین انتظار می‌رود تا اطلاعات بیشتر دراین مورد، توسط تیم کوک و همکارانش طی رویداد WWDC که در تاریخ 10 ژوئن معادل 21 خردادماه برگزار می‌شود اعلام شود.

اما گزارش‌ها حاکی از آن است که هدست واقعیت ترکیبی هنوز نتوانسته در ایالات متحده به سطح فروش موردانتظار برسد و حالا باید چشم انتظار ورود آن به بازارهای جهانی بود.

اخبار مرتبط: اپل ویژن پرو در فرودگاه استانبول با قیمت باورنکردنی ۵۰۰۰ دلاری رویت شد