سیستم عامل tvOS در مراسم WWDC 2024 توجه زیادی از سوی اپل دریافت نکرد اما ویژگی جذابی برای تلویزیون‌های Apple TV معرفی شد که قرار است در این پاییز عرضه شود و قابلیت‌هایی مهیج برای کاربران به دنبال بیاورد.

ویژگی جدیدی برای تلویزیون‌های Apple TV در دسترس قرار می‌گیرد که InSight نام دارد. این ویژگی در زمان پخش فیلم‌ها یا سریال‌ها اطلاعاتی از آن از جمله جزئیاتی درباره شخصیت‌ها و بازیگران، موسیقی متن و... در اختیار بیننده قرار داده و امکان اضافه کردن موسیقی‌ها به اپل موزیک را نیز فراهم کرده است. قابل ذکر است که این ویژگی‌ها فقط برای سریال‌ها و فیلم‌های اپل تی وی پلاس در دسترس خواهند بود. جالب است بدانید که شرکت آمازون نیز قابلیتی مشابه به نام X-Ray دارد که در ابتدا برای دستگاه‌های کیندل این شرکت عرضه شد و در نهایت به تلویزیون‌های مختلف نیز آمد.

قابلیت InSight علاوه بر تلویزیون‌های Apple TV بر روی آیفون‌ها نیز در دسترس است و زمانی که آن را به عنوان کنترل تلویزیون استفاده کنید، می‌توانید از این قابلیت استفاده کنید. قابلیت جذاب دیگری معرفی شد که زیرنویس هوشمند نام داشته و زمانی که تلویزیون را میوت می‌کنید یا فیلم را به عقب برمی‌گردانید به صورت خودکار فعال می‌شود. علاوه بر این، اگر شخصیت‌ها با زبانی متفاوت از زبان اصلی نیز سخن بگویند، باز هم زیرنویس در قالب همان زمان اصلی فعال خواهد شد.

نلوزیون اپل

در جریان مراسم WWDC، ران هوانگ اعلام کرد که قابلیت Enhance Dialogue در تلویزیون‌های Apple TV که با عرضه iOS 17 در دسترس قرار گرفت، حال از ماشین لرنینگ استفاده کرده و باعث شفافیت بیشتر در ادای دیالوگ‌ها می‌شود. این قابلیت باعث می‌شود دیالوگ‌ها نسبت به موسیقی و سایر صداهای پشت زمینه برجسته شود و کاربر به راحتی بتواند آن را بشنود. این قابلیت از طریق خود تلویزیون، اسپیکرهایی که با کابل HDMI متصل می‌شوند، ایرپادها و سایر دستگاه‌هایی که با بلوتوث متصل می‌شوند، در دسترس خواهند بود. در گذشته این قابلیت فقط به هوم‌پادها محدود شده بود اما حال دسترسی بیشتری برای آن لحاظ شده است.

تلویزیون‌های Apple TV به تازگی از پروژکتورهای 21:9 نیز پشتیبانی می‌کنند پس کاربران می‌توانند فیلم‌های عریض را دقیقاً همانطور که مدنظر کارگردان است، تماشا کنند. علاوه بر آن، اسکرین سیورهای مختلفی نیز برای این تلویزیون‌ها معرفی شده که از فیلم و سریال‌های مختلف الهام گرفته شده و زمانی که از تلویزیون استفاده نمی‌کنید، به شکلی پویا و دیدنی به نمایش در خواهد آمد.

اخبار مرتبط: