هزینه‌های تولید محتوای اپل تی‌وی پلاس از 20 میلیارد دلار فراتر رفته و این موضوع، ادامه فعالیت این سرویس استریم را با چالش جدی روبرو کرده است.

تولید محتوای غنی و اصیل همواره هدف اپل تی‌وی پلاس بوده است، سرویس استریمی که شرکت کوپرتینو بیش از 20 میلیارد دلار در جهت تولید محتوای جذاب برای مخاطبان سرمایه‌گذاری کرده است. متاسفانه، این هزینه‌ها به شدت افزایش یافته‌اند. طبق‌آخرین‌گزارش، یکی از مدیران اپل به دنبال پایدارسازی این کسب‌وکار است و از مدیران استودیوهای هالیوود خواسته است تا بودجه‌های شرکت را دقیق‌تر کنترل کرده و راهی برای سودآوری پیدا کنند.

اپل همواره به‌دنبال اهداف بلندپروازانه بوده است، اما سرمایه‌گذاری‌های میلیاردی همواره موفقیت‌آمیز نبوده‌اند. پس از سرمایه‌گذاری 10 میلیارد دلاری در پروژه خودروی خودران که به شکست انجامید، اکنون هزینه‌های بالای اپل تی‌وی پلاس مشکل‌ساز شده است. ادیت کیو به‌دنبال کاهش شدید هزینه‌هاست، اما به تنهایی قادر به انجام این کار نیست.

پلاس tv

اطلاعات جدید حاکی‌ازآن‌ است که ادیت کیو از زک ون آمبرگ و جیمی اِرلیخت، دو مدیر ارشد استودیویی، درخواست کرده است تا بودجه اپل تی‌وی پلاس را به‌دقت بررسی کنند تا این بخش از کسب‌وکار پایدارتر شود. اپل برای ساخت پروژه‌های اصلی مانند «قاتلان ماه کامل»، «ناپلئون» و «آرگیل» به کارگردانی مارتین اسکورسیزی، ریدلی اسکات و متئو وان، ۵۰۰ میلیون دلار هزینه کرده است. باوجود جذب مخاطبان بیشتر توسط این پروژه‌های پرخرج، گزارش اخیر نشان می‌دهد که اپل تی‌وی پلاس نسبت به نتفلیکس، تعداد بیننده کمتری دارد.

علاوه‌براین، اپل تی‌وی پلاس 50 میلیون دلار برای بازیگران سریال «The Morning Show» از جمله ریس ویترسپون و جنیفر آنیستون که در فصل اول هر کدام یک میلیون دلار برای هر قسمت دریافت کردند، هزینه کرده است. این ارقام نشان می‌دهند که اپل نیازمند کاهش شدید هزینه‌ها است. درحال‌ حاضر، تخمین زده می‌شود که اپل تی‌وی پلاس تنها 0.2 درصد از کل مخاطبان ایالات متحده را به خود اختصاص داده است. به‌طورخلاصه، اپل به‌دنبال صرفه‌جویی در هزینه‌ها است و صرف‌نظر از ارزش یک تریلیون دلاری شرکت، نمی‌تواند اجازه دهد که هزینه‌ها بدون کنترل افزایش یابند.