منابع خبری می‌گویند اپل اپلیکیشن Apple Translate را برای گوشی‌های آیفون با پشتیبانی از سیستم‌عامل iOS 17 دردسترس قرار و توسعه‌دهندگان می‌توانند ازآن برای توسعه برنامه استفاده کنند.

همانطورکه پیش‌تر گزارش دادیم، اپلیکیشن ترجمه اپل (Apple Translate) برای اولین‌بار با watchOS 11 به ساعت‌های هوشمند اپل واچ می‌آید. بااین‌حال، ویژگی‌های جدیدی نیز برای ترجمه در آیفون و آیپد درنظر گرفته شده‌است؛ به‌عبارتی‌دقیق‌تر، یک رابط برنامه‌نویسی کاربردی (API) جدید دردسترس است که به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد ابزار ترجمه اپل را در برنامه‌هایشان ادغام کنند.

وب‌سایت خبری 9to5Mac گزارش اپل در کنفرانس WWDC 2024، از یک API ترجمه جدید با سیستم‌عامل iOS 17.4 رونمایی کرد که Apple Translate را در برنامه‌های متفرقه ادغام می‌کند. با استفاده ازاین API، توسعه‌دهندگان دیگر نیازی به‌کارگیری از پلتفرم‌های متفرقه برای ارائه ویژگی‌های ترجمه در برنامه‌ها ندارند.

Apple Translate

در توضیحات این کنفرانس آمده است: «با استفاده از چارچوب ترجمه جدید، نحوه‌ ترجمه متن بین زبان‌های مختلف در برنامه را کشف کنید؛ همچنین، ما به شما نشان می‌دهیم که چگونه ترجمه‌ها را به‌سرعت در رابط کاربری سیستم نمایش دهید و چگونه متن‌های حجیم‌تر را برای رابط کاربری برنامه ترجمه و استفاده کنید.»

با استفاده ازاین API، برنامه‌ها می‌توانند از همان مدل‌های یادگیری ماشینی بومی که توسط اپل ترنسلیت استفاده می‌شوند به‌شکل بهینه‌تری بهره ببرند؛ به‌این‌معنی‌که ترجمه‌ها به‌صورت آفلاین نیز عمل می‌کنند و مدل‌های دانلود شده بین برنامه اصلی و هر برنامه مرتفرقه که ازاین API استفاده می‌کند، به اشتراک گذاشته می‌شوند. باتوجه‌به سیاست‌های پیشین اپل، این‌موضع خبر خوبی بخه نظر می‌رسد، زیرا مدل‌های استفاده شده توسط اپلیکیشن‌ها فضای ذخیره‌سازی اضافی را اشغال نمی‌کنند.

اگرچه API یادشده برای دستگاه‌های دارای سیستم‌عامل iOS 17.4 و بالاتر دردسترس است، اما برخی ویژگی‌های انحصاری با کیت نرم‌افزاری توسعه‌دهندگان 18 iOS ارائه می‌شوند؛ این ویژگی‌ها شامل توانایی ترجمه یک متن یا دسته‌‌ای از متون و نمایش نتایج در رابط کاربری است. هم‌اکنون، سیستم‌عامل iOS 18 به‌عنوان پیش‌نمایش بتا برای توسعه‌دهندگان در دسترس است و ماه آینده نسخه‌ بتای عمومی آن منتشر خواهد شد.