گزارش‌ها نشان می‌دهد کمپانی اپل مراحل توسعه iOS 18 و watchOS 11 را متوقف می‌کند تا بتواند با تمرکز بیشتری روی پایداری و بهبود عملکرد سیستم‌عامل‌های iOS 17 و watchOS 10 برای دستگاه‌های فعلی کار کند.

همان‌طورکه می‌دانید، شب گذشته، اپل نسخه iOS 17.1.1 را به‌همراه watchOS 10.1.1 و macOS Sonoma 14.1.1 برای دستگاه‌های سازگار با آپدیت‌های نرم‌افزاری منتشر که به‌صورت ویژه روی رفع مشکلات سیستمی تمرکز می‌کنند. برای‌مثال، watchOS 10.1.1 می‌تواند مشکل تخلیه شدن باتری ساعت‌های هوشمند اپل واچ رفع کند؛ ازسوی‌دیگر، iOS 17.1.1 مشکلاتی مانند نمایش ویجت آب‌وهوا در لاک اسکرین را بهبود می‌بخشد تا نحوه تعامل کاربران با آیفون‌هایشان بهتر شود؛ در ادامه به‌جزئیات بیشتری از مشکلات اپل با سیستم‌عامل‌هایش می‌پردازیم.

براساس آخرین گزارش‌ها، کمپانی اپل مراحل توسعه iOS 18 و watch 11 را به‌همراه سایر سیستم‌عامل‌های این مجموعه به‌طورکامل متوقف کرد تا بتواند روند بهبود عملکرد و رفع نقص و مشکلات نر‌م‌افزاری را در نسخه‌های فعلی iOS 17 و watchOS 10 بهبود بخشد؛ درحال‌حاضر، غول کوپرتینو رسما دلیل اتخاذ چنین سیاستی را به‌کاربران و کارشناسان اعلام نکرده، اما به‌راحتی می‌توان حدس زد که این سازنده برتر آمریکایی با دردسرهای بزرگی دست‌وپنجه نرم می‌کند و علاقه‌ای به بحران‌های مطبوعاتی ندارد.

ios18 متوقف شد

تحلیلگر سرشناس حوزه محصولات اپل و خبرنگار نشریه بلومبرگ می‌گوید اپل روند توسعه iOS 18 و watchOS 11 را به‌همراه macOS 15 و iPadOS 18 متوقف کرد تا بتواند روی به‌روزرسانی‌های نسل فعلی بهتر تمرکز کند. طبق گزارش‌های گذشته، iOS 17 و سایر سیستم‌عامل‌ها با باگ‌ها و مشکلات زیادی منتشر شدند که باعث اذیت و کاهش تعامل کاربران در اکوسیستم‌های مختلف شد. برخی اخبار جدید در خبرگزاری‌های معروف نشان می‌دهد بسیاری از کاربران گوشی‌های سری آيفون ۱۴ و آیفون ۱۵ یا سایر آیفون‌های سازگار با این به‌روزرسانی نرم‌افزاری اقدام به دانلود آن نکردند.

علاوه‌براین، گزارش‌های مارک گورمن نشان می‌دهد اپل از تیم نرم‌افزاری درخواست کرده تا روند توسعه iOS 18 و سایر سیستم‌عامل‌ها به‌سرعت کنار گذاشته و به‌صورت ویژه‌ای روی نسل‌های فعلی کار کنند تا وجه این کمپانی بزرگ فناوری خدشه‌دار نشود. اگر به‌تاریخچه اپل نگاه کنیم درمی‌یابیم که غول کوپرتینویی هیچ‌گاه با چنین مشکلی روبه‌رو نبوده و اساسا پایدارترین سیستم‌عامل را در هرساله معرفی می‌کرد. درحال‌حاضر، iOS 17.1.1 مشکلاتی را در ویجت آب‌وهوا و شارژ آیفون‌ها را درون خودروی BMW برطرف می‌کند.

مهندس ارشد اپل، کریگ فردریگی، به‌عنوان مسئول تیم نرم‌افزاری اپل همواره برای عملکرد بهینه‌ و پایدار سیستم‌عامل گوشی‌های آيفون و سایر اکوسیستم‌ها تلاش می‌کند، اما باید درنظر داشته باشید که به‌روزرسانی‌های بزرگ اصولا با برخی باگ‌ها روبه‌رو هستند. از مهم‌ترین عوامل محبوبیت پایین iOS 17 افزایش دمای داخلی گوشی‌های آیفون و خاموش شدن خودکار دستگاه بود که باعث افزایش شکایات در شبکه‌های اجتماعی شد؛ برهمین‌اساس، نسخه iOS 17.0.3 انتشار یافت تا دمای آیفون‌ها به‌پایداری برسد، ولی باعث بروز مشکلاتی دیگری شد که تجربه کاربری کاهش داد.

اخبار مرتبط: