فروش آیپدهای اپل در سه ماهه دوم سال 2024، 18.2 درصد افزایش یافته است. این رشد فروش عمدتاً به دلیل عرضه دو مدل جدید، آیپد پرو با تراشه M4 و آیپد ایر با تراشه M2 بوده است.

فروش آیپدها در چندین فصل گذشته به‌تدریج کاهش یافته بود و این نشان می‌داد که اپل نمی‌تواند روی درآمد حاصل از فروش تبلت‌ها خیلی حساب کند. اما در گزارش مالی سه ماهه سوم سال 2024 اپل، اتفاق غیرمنتظره‌ای رخ داد و فروش شرکت نسبت به سال قبل 24 درصد افزایش یافت. حالا اطلاعات جدیدی منتشر شده که نشان می‌دهد فروش آیپدهای اپل 18.2 درصد رشد کرده و دلیل اصلی آن عرضه مدل‌های جدید آیپد ایر با تراشه M2 و آیپد پرو با تراشه M4 است. متاسفانه اپل هنوز در بازار چین با مشکلات زیادی روبرو است جایی که بازیکنان محلی بر بازار تسلط دارند.

عرضه آیپد ایر M2 و آیپد پرو M4 نتوانسته در برابر هواوی و شیائومی در چین رقابت کند؛ رقبا تا 94.7 درصد رشد سالانه را ثبت کردند. در سه ماهه دوم سال 2024، 34.4 میلیون دستگاه تبلت در جهان فروخته شد که از این تعداد 12.2 میلیون دستگاه متعلق به اپل بود. سهم بازار اپل 35.8 درصد بوده و نسبت به سال گذشته 18.2 درصد رشد داشته است. این شرکت چندین سال است که در این دسته محصولی تسلط دارد و با عرضه آیپد ایر M2 و آیپد پرو M4 موقعیت خود را بیشتر تثبیت کرده است. بااین‌حال، رقابت فشرده در چین می‌تواند این تسلط را تحت تاثیر قرار دهد.

متاسفانه، با وجود اینکه آیپدهای جدید اپل مشخصات فنی بسیار قدرتمندی دارند و به راحتی رقبای خود را شکست می‌دهد، این شرکت نتوانسته در بازار چین موفق شود. هواوی و شیائومی همچنان بازار چین را در دست دارند و اپل را در موقعیت سختی قرار داده‌اند. شیائومی ممکن است در این سه ماهه فقط 2 میلیون دستگاه فروخته باشد، اما نسبت به مدت مشابه سال قبل، رشد فروش 94.7 درصدی داشته است.

هواوی حدود 2.3 میلیون دستگاه تبلت فروخته است که 6.8 درصد کل بازار را در اختیار دارد و نسبت به سال گذشته 40.3 درصد رشد داشته است. این شرکت چینی اخیرا تبلت جدیدش، میت پد 11.5 اس را معرفی کرده که مورد استقبال خوب مردم قرار گرفته است. علاوه‌براین، تبلیغات آنلاین این محصول باعث افزایش فروش هواوی شده است.

باوجود اینکه مشخص شده است که آیپد ایر M2 و آیپد پرو M4 دستگاه‌های بسیار قدرتمندی هستند، به‌نظرمی‌رسد که مردم چین ترجیح می‌دهند محصولات تولید داخل کشورشان را بخرند، حتی اگر این محصولات از محصولات اپل ضعیف تر باشند.