بر‌طبق جدیدترین اخبار لو رفته، به نظر می‌رسد که اولین نمایشگر هوشمند اپل قرار است در سال 2025 به صورت رسمی عرضه شود.

شرکت اپل مدتی است که به دنبال ساخت نمایشگری هوشمند برای رقابت با محصولات آمازون و گوگل، یعنی Echo و Nest است. بر اساس شایعات، نمایشگر هوشمند جدید، قرار است با سیستم عامل جدیدی به نام homeOS در دسترس قرار بگیرد. این اطلاعات را مارک گرمن از نشریه بلومبرگ به اشتراک گذاشته و ادعا می‌کند که نه یکی، بلکه دو نمایشگر هوشمند توسط این غول آمریکایی در دست ساخت است که هر کدام، ویژگی‌های مدرن هوش مصنوعی را به خانه‌تان می‌آورند.

اولین نمایشگر هوشمند اپل قرار است در دو مدل عرضه شود. مدل اول با کد اسم J595 شناخته شده و قرار است بهترین و البته گران‌قیمت‌ترین باشد. ظاهراً این مدل قرار است یک دست رباتیک داشته باشد که به کمک آن، می‌توانید نمایشگر را به جهات مختلف حرکت دهید تا بهترین زاویه دید را داشته باشید.

دومین نمایشگر، با کد اسم J490 شناخته می‌شود و قیمتی اقتصادی دارد. گفته می‌شود این مدل به طور عمده برای اجرای برنامه‌هایی چون تقویم، نوت‌ها و Home ساخته شده است. قرار است یک رابط کاربری نیز برای آن در نظر گرفته شود تا بتوانید وسایل خانه را از طریق آن کنترل کرده و اطلاعات مختلف را به سرعت دریافت کنید. مدل‌های اولیه این نمایشگر هوشمند، قابلیت اتصال به دیوار از طریق رابط مغناطیسی و حتی ثابت شدن بر روی میزکار را نیز دارند.

اولین نمایشگر هوشمند اپل

مارک گرمن باور دارد که اولین نمایشگر هوشمند اپل، خصوصاً مدل اقتصادی آن، به طور قطع در سال 2025 عرضه خواهد شد. تاریخ دقیق آن مشخص نیست اما به عقیده این افشاگر، باید انتظار قیمتی بیش از هزار دلار را داشته باشیم. هردوی این نمایشگرها، با سیستم عامل جدیدی به نام HomeOS عرضه می‌شوند که از روی tvOS که بر روی تلویزیون‌های هوشمند اپل قرار دارد، ساخته شده است. تفاوت عمده این دو سیستم عامل، در هوش مصنوعی Apple Intelligence است که بر روی نمایشگرهای هوشمند اپل از ابتدا در دسترس خواهد بود.

در حال حاضر، هوم‌پادها یا تلویزیون‌های هوشمند ساخته اپل متاسفانه امکانات سخت‌افزاری لازم برای پردازش هوش مصنوعی Apple Intelligence را ندارند و نمی‌توانند از قابلیت‌هایش استفاده کنند. با این حال، مانیتورهای هوشمند جدید به طور قطع امکان بهره‌بردن از این هوش مصنوعی یا حداقل برخی از قابلیت‌هایش را خواهند داشت.

اولین نمایشگر هوشمند اپل شباهت زیادی با Echo و Nest، ساخته‌های آمازون و گوگل خواهد داشت. این بار نیز مانند همیشه، شرکت اپل سعی کرده با استایل همیشگی خود، وارد عرصه رقابت در زمینه نمایشگرهای هوشمند شود. واضح است که کاربرانی که در حال حاضر از تکنولوژی‌ها و محصولات اپل استفاده می‌کنند، تمایل بیشتری به خرید محصولات این شرکت دارند و به جای رقبا، انتخاب‌شان اپل خواهد بود.