بااعلام شرکت اپل، علاقمندان به خرید ویژن پرو باید ابتدا از آیفون یا آیپد برای تهیه اسکن سر استفاده کنند تا نسخه‌ای متناسب با سایز خود تهیه کنند.

اگرچه سامسونگ قرار است چهارشنبه همین هفته ۲۷ دی ماه در اولین مراسم Galaxy Unpacled 2024 از سری گلکسی S24 رونمایی کند، شرکت اپل تصمیم گرفته که عینک واقعیت ترکیبی ویژن پرو اپل را از هفتم بهمن ماه راهی بازار کند. به‌نظر می‌رسد اپل قصد دارد به فروش رقیب خود صدمه بزند و در این راه رویدادی را برگزار می‌کند تا علاقمندان و خبرنگاران را برای آزمایش ویژن پرو جمع کرده و توجه مردم را از سامسونگ دور کند. همچنین جمعه یعنی ۲ روز پس از مراسم آنپکد سامسونگ پیش‌فروش ویژن پرو آغاز می‌شود که کاملا این مسئله را نشان می‌دهد.

از آنجایی که ویژن پرو با تعداد محدودی نسبت به آیفون و مک تولید شده، قیمت بالاتری داشته و روی سر کاربر قرار می‌گیرد، این دستگاه در ابعاد مختلفی تولید شده است. با فاصله کمتر از یک هفته تا آغاز پیش‌فروش هدست ویژن پرو، اکنون شرکت اپل اعلام کرده که برای خرید این محصول کاربران باید روش خاصی را طی کنند که نیازمند آیفون یا آیپد است. درحقیقت کاربران باید برای اسکن صورت به اپلیکیشن اپ استور مراجعه کنند و با اسکن سر، اندازه هد بند و قطعات دستگاه مشخص شود. در توضیحات این برنامه آمده است: «باید صورت خود را اسکن کنید تا اندازه شما برای تهیه ویژن پرو اپل مشخص شود.»

اپل ویژن پرو

یادآوری می‌شود که درحال حاضر فیس آیدی اپل از فناوری مشابه برای اسکن صورت و تشخیص هویت استفاده می‌کند. همچنین اپل ۲ برنامه Head Measure و Fit را به‌صورت مشترک با توسعه‌دهندگان تولید کرده و آنها را آزمایش می‌کند تا از عملکرد صحیح این فناوری مطمئن شود. علاوه‌بر آن گفته شده در‌صورتی که علاقمندان نسخه پزشک تهیه کنند، می‌توانند با ویژن پرو خود، لنز سفارشی دریافت کنند. در انتها یادآوری می‌شود که پیش فروش ویژن پرو از ۲۹ دی ماه، ساعت ۴:۳۰ بعد از ظهر به‌وقت تهران آغاز می‌شود. این دستگاه در نسخه پایه با حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی با قیمت ۳۴۹۹ دلار فروخته می‌شود و مشخص نیست که حافظه‌های دیگری هم برای آن طراحی خواهد شد یا نه.

اخبار مرتبط: