اپل در تاریخ ۲۱ خردادماه ۱۴۰۳، امکان دانلود واچ او اس ۱۱ را برای توسعه‌دهندگان فراهم کرد. این نسخه شامل قابلیت‌های جدید و هیجان‌انگیزی است که به‌ارتقاء تجربه‌ کار با ساعت‌های هوشمند اپل کمک می‌کند.

این‌نسخه شامل انبوهی از تغییرات مرتبط باقابلیت‌های جدید هوش مصنوعی تولیدکننده (Generative AI) است که اپل سال‌ها روی آن کارکرده و حالا به صورت بتا در دسترس توسعه‌دهندگان قرار گرفته است. از نکات برجسته‌ به‌روزرسانی واچ او اس ۱۱، ارتقاء چشمگیر دستیار صوتی سیری است. بااین به‌روزرسانی، کاربران اپل‌واچ می‌توانند نهایت استفاده را از سیری ببرند. سیری نه‌تنها می‌تواند اطلاعات دقیق را در اختیار شما قرار دهد، بلکه قادر به‌انجام کارهای پیچیده‌تری نیز هست. خبر خوب این است که توسعه‌دهندگان می‌توانند این‌قابلیت‌های جدید را در جدیدترین نسخه‌ بتای واچ او اس ۱۱ که برای تمامی مدل‌های سازگار اپل‌واچ دردسترس است، آزمایش و گزارش باگ‌ها و مشکلات احتمالی را به اپل ارسال کنند.

شما، به‌عنوان یک توسعه‌دهنده، حالا می‌توانید این به‌روزرسانی را روی اپل‌واچ‌تان نصب کنید و قابلیت‌های جدیدش را بررسی کنید. واچ او اس ۱۱شامل چند تغییر ظاهری و قابلیت‌های جدید می‌شود، اما بدون‌شک، بخش هیجان‌انگیزآن، امکانات مرتبط باهوش مصنوعی (AI) است. اگرچه تمرکز اصلی رویداد WWDC بر روی آی او اس ۱۸ و قابلیت‌های گسترده‌ هوش مصنوعی تولیدکننده‌ آن بود، اما نباید فراموش کرد که واچ او اس ۱۱ نیز از این فناوری بهره‌مند شده است.

watchOS-11 آپدیت

ویژگی‌های جدید این به‌روزرسانی شامل بهبودهایی در دستیار صوتی سیری، یکپارچگی بهتر با برنامه‌های مختلف و به طور کلی، ارائه‌ی تجربه‌ای کاربری بهتر برای کاربران است. حالا که واچ او اس ۱۱ بتا دردسترس توسعه‌دهندگان سراسر جهان قرار گرفته است، شما هم می‌توانید جدیدترین امکانات آن را بررسی کنید و با تست آن‌ها، به اپل در رفع باگ‌ها و مشکلات احتمالی کمک کنید.

برای دانلود این نسخه، حتماً مطمئن شوید که شناسه‌ اپل‌آیدی شما به‌حساب کاربری توسعه‌دهنده‌تان لینک شده باشد. اگر حساب کاربری توسعه‌دهنده ندارید، کافی‌ست به وب‌سایت توسعه‌دهندگان اپل سر بزنید و اپل‌آیدی‌تان‌را به آن متصل کنید. با انجام این‌کار، دیگر نیازی به‌دردسرهای گذشته مانند نصب «پروفایل پیکربندی» نیست. اپل مستقیماً نسخه‌ بِتای واچ او اس ۱۱ را به‌صورت بی‌سیم (Over-the-Air) برای شما ارسال می‌کند و می‌توانید آن را مستقیماً از طریق اپلیکیشن اپل‌واچ روی آیفون خود دانلود کنید. نصب نسخه‌های بتا توسعه‌دهنده حالا بسیار آسان شده و تنها به‌یک حساب کاربری توسعه‌دهنده‌ مرتبط با اپل‌آیدی شما نیاز دارد.

دانلود و نصب جدیدترین نسخه‌ی آزمایشی واچ او اس ۱۱ هم‌اکنون به‌صورت رایگان دردسترس است. این به‌روزرسانی از طریق دریافت مستقیم به‌روزرسانی نرم‌افزاری (OTA) روی اپل‌واچ شما قابل‌دریافت خواهد بود. البته پیش از نصب، حتما پیش‌نیازهای لازم برای نصب به‌روزرسانی روی اپل واچ را مطالعه کنید.

علاوه‌بر واچ او اس ۱۱، اپل به‌روزرسانی‌های نسخه‌ آزمایشی را برای آی او اس ۱۸ و آیپد او اس ۱۸ نیز منتشر کرده است. باتوجه به حجم قابل‌توجه بهبودهایی که این به‌روزرسانی‌ها به‌مراه دارند، می‌توان گفت که آن‌ها بخش کلیدی رویداد WWDC بوده‌اند. به‌نظرمی‌رسد تمرکز اصلی اپل بر روی ارتقاء سیستم‌عامل‌های موبایلی خود بوده است.