اپل سرانجام به‌روزرسانی بزرگ بتای مک او اس ۱‌۵ با هوش مصنوعی قدرتمندتررا برای توسعه‌دهندگان منتشر کرد.

نسخه بتای مک او اس ۱‌۵ شامل جدیدترین قابلیت‌های هوش مصنوعی و ویژگی‌های دیگر است. توسعه‌دهندگان می‌توانند با استفاده از برنامه‌ «تنظیمات» در مک‌های سازگار خود، آخرین نسخه‌ بتا را دانلود و نصب کنند. اگر شما یک توسعه‌دهنده هستید، می‌توانید همین حالا آخرین نسخه‌ بتا را به‌صورت رایگان دانلود کرده و قابلیت‌های «هوشمندِ اپل» (Apple Intelligence) را امتحان کنید.

درحالی‌که بیشتر اخبار مرتبط با هوش مصنوعی در رویداد WWDC 2024 بر روی آی اوس ۱۸ متمرکز بود، مک او اس ۱‌۵ نیز سهم قابل‌توجهی از این پیشرفت‌ها را دریافت کرده است. یکی از ویژگی‌های اصلی که باید منتظر آن‌ باشیم، دستیار صوتی سیری با قابلیت‌های هوش مصنوعی است. این ارتقاء، پیشرفت قابل‌توجهی برای اپل محسوب می‌شود و به آن‌ها کمک می‌کند تا در رقابت با دستیار صوتی گوگل، جِمینی، عملکرد بهتری داشته باشند.

سیری مک بوک

همچنین، اپل فرآیند دانلود و نصب آخرین نسخه‌های آزمایشی بتا را برای توسعه‌دهندگان بسیار ساده کرده است. دیگر نیازی به "پروفایل پیکربندی" خاصی که با مک شما سازگار باشد، نیست. این موضوع به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا با سرعت بیشتری به قابلیت‌های جدید مک او اس ۱‌۵ دسترسی پیدا کنند.

درگذشته برای دریافت آخرین به‌روزرسانی مک او اس، نیاز به‌دانلود و نصب یک «پروفایل پیکربندی» خاص از مرکز توسعه‌دهندگان اپل بود. اما این بار، تنها کافی است تا شناسه‌ اپل آیدی شما به حساب توسعه‌دهنده‌تان متصل باشد. با انجام این کار، به‌روزرسانی مک او اس ۱‌۵ مستقیماً از طریق تنظیمات نرم‌افزار در تنظیمات سیستم مک شما دریافت خواهد شد. حتماً پیش از دانلود نسخه‌ اولیه مک او اس ۱‌۵، از اطلاعاتتان پشتیبان تهیه کنید. این نسخه اولیه ممکن است با اشکال‌ها و مشکلاتی همراه باشد که درصورت بروز هرگونه خطایی، می‌تواند منجربه پاک شدن کل اطلاعات شما شود.

علاوه‌بر انتشار به‌روزرسانی بزرگ مک او اس ۱‌۵ برای توسعه‌دهندگان، اپل پیش‌نمایش‌های اولیه سیستم‌عامل‌های آی اواس ۱۸ و واچ او اس ۱۱ را نیز در اختیار توسعه‌دهندگان قرار داده است. اگرچه فراموش نکنید که به‌روزرسانی مک او اس ۱‌۵ هم باقابلیت‌های هوش مصنوعی (AI) پیشرفته همراه است، اما به‌نظرمی‌رسد تمرکز اصلی اپل برروی ادغام گسترده‌تر هوش مصنوعی در آی اواس ۱۸ بوده است. برای نصب آخرین نسخه‌ ‌اولیه (بتا) توسعه‌دهنده، پیشنهاد می‌کنیم راهنمای اختصاصی ما درمورد نحوه‌ نصب آخرین نسخه‌ مک او اس ۱‌۵ روی مک سازگار خود را مطالعه کنید.