اپل در اقدامی جدید، سومین نسخه‌ بتای سیستم‌های عامل iOS 18 و iPadOS 18 را برای توسعه‌دهندگان منتشر کرد.

پس از گذشت دو هفته از عرضه‌ نسخه‌ دوم بتا، شرکت اپل در اقدامی جدید، سومین نسخه‌ پیش‌نمایش (beta) از سیستم‌عامل‌های iOS 18 و iPadOS 18 را برای تمامی مدل‌های آیفون و آیپد سازگار در دسترس توسعه‌دهندگان قرار داده است. توسعه‌دهندگان می‌توانند با مراجعه به پورتال توسعه‌دهندگان اپل (Apple Developer Portal) و اتصال شناسه‌ اپل آیدی خود به حساب کاربری توسعه‌دهنده (Developer Account)، آخرین نسخه‌ بتای iOS 18 و iPadOS 18 را دانلود و بر روی دستگاه‌های سازگارشان نصب کنند.

این نسخه به صورت رایگان قابل دریافت است. اگر جزو توسعه‌دهندگان هستید اما در خصوص نحوه‌ دانلود و نصب تردید دارید، جای نگرانی نیست، فرایند کار نسبتا ساده است اما نیازمند اتصال شناسه‌ اپل آیدی شما به حساب کاربری توسعه‌دهنده (Developer Account) است. پس از انجام این مرحله، سایر مراحل نصب به آسانی قابل انجام خواهد بود.

iOS 18

مراحل دانلود و نصب: البته این مراحل صرفا برای توسعه‌دهندگان دارای حساب کاربری فعال در برنامه‌ توسعه‌دهندگان اپل کاربرد دارد. 1_ابتدا وارد برنامه‌ «تنظیمات» (Settings) در آیفون یا آیپد خود شوید. 2_ سپس به بخش «عمومی» (General) و سپس گزینه‌ی «به‌روزرسانی نرم‌افزار» (Software Update) بروید. 3_ در نهایت، روی «به‌روزرسانی‌های بتا» (Beta Updates) ضربه بزنید. 4_انتخاب نسخه‌ی بتا: در این بخش، نسخه‌ مناسب از به‌روزرسانی بتای iOS 18 یا iPadOS 18 را برای دستگاه خود انتخاب و دانلود کنید.

iOS 18 یک به‌روزرسانی اساسی محسوب می‌شود و نسخه‌ سوم بتای آن، مجموعه‌ای از ویژگی‌های جدید را که اپل در ماه گذشته در رویداد WWDC معرفی کرد، به‌همراه خواهد داشت. در حالی که با نصب این نسخه به اکثر تغییرات دسترسی خواهید یافت، اما برخی از قابلیت‌ها مانند امکانات هوش مصنوعی اپل (Apple Intelligence) و تجربه‌ جدید دستیار صوتی سیری، برای عرضه‌ بعدی درنظرگرفته شده‌اند.

سیستم‌عامل‌های جدید iOS 18 و iPadOS 18 شامل کنترل سنتر جدیدی هستند و مجموعه‌ای از قابلیت‌های هوش مصنوعی را ارائه می‌کنند که آن‌ها را از رقبا متمایز می‌کند. از لحاظ سازگاری، iOS 18 بر روی تمامی مدل‌های آیفون سازگار با iOS 17 قابل نصب است. بااین‌حال، بهره‌مندی از امکانات جدید هوش مصنوعی اپل (Apple Intelligence) منحصراً به مدل‌های آیفون 15 پرو و همچنین تبلت‌های iPad و کامپیوترهای مک مجهز به تراشه‌ سیلیکون اپل محدود خواهد بود. سیستم‌عامل iOS 18 در شهریورماه 1403، همزمان با عرضه‌ سری جدید آیفون 16 برای عموم کاربران منتشر خواهد شد. همچنین انتظار می‌رود نسخه‌ بتای عمومی iOS 18 اواخر همین ماه در دسترس قرار گیرد.