سه شنبه گذشته خبری درباره عرضه نسخه iOS 16.4.1 در سایت‌های خبری منتشر شد. این به‌روزرسانی که به منظور از رفع برخی باگ‌های iOS است روز گذشته توسط شرکت اپل عرضه شد. این به‌روزرسانی مواردی از جمله عملکرد سیری را بهبود بخشیده است.

علاوه بر این، نسخه iOS 16.4.1 چند خلا امنیتی جدی را رفع می‌کند. البته به گفته اپل، این شرکت از وجود این آسیب پذیری‌ها آگاه بوده است. یکی از این ایرادات بر «iOSurfaceAccelerator» تاثیر می‌گذاشت و اجازه می‌داد هکر‌ها هر کد و یا هر دستوری را در دستگاه مورد نظر بدون اطلاع کاربر اجرا کند. مورد بعدی نقصی در WebKit موتور مرورگر اپل است که این موضوع نیز رفع می‌کند که همچنین به هکر اجازه می‌دهد تا دستورات را روی گوشی اجرا کند.

لازم به ذکر است که این به‌روزرسانی باگ‌های موجود در برنامه و ویجت آب و هوا iOS را رفع نمی‌کند. وبسایت وضعیت سیستم اپل نشان می‌دهد که برنامه آب و هوا در حال حاضر به خوبی کار می‌کند، اما به نظر می‌رسد هنوز برخی کاربران آیفون از عدم نمایش داده‌های برنامه هواشناسی شکایت دارند. این مشکل ممکن است توسط اپل بدون نیاز به اضافه کردن بخشی در iOS 16.4.1 توسط اپل رفع شود.

آپدیت iOS 16.4..1 در آیفون

آپدیت iOS 16.5

اپل در حال حاضر اولین نسخه بتا iOS 16.5 منتشر کرده که به سیری اجازه می‌دهد از صفحه‌نمایش آیفون ویدئو اسکرین بگیرد. در واقع شما با نسخه iOS 16.5 قادر هستید با فعال کردن Siri و گفتن «Hey, Siri record my screen» یا «Hey, Siri record screen» صفحه‌نمایش خود را ضبط کنید. این قابلیت بدون شمارش معکوس شروع می‌شود و برای توقف ضبط صفحه، باید به Siri بگویید «Stop recording». نسخه بتای iOS 16.5 همچنین یک تب ورزشی به برنامه Apple News+ اضافه کرده و انتظار می‌رود که ماه آینده عرضه شود.

اخبار مرتبط: عرضه نسخه بتا iOS 16.5 نزدیک است + قابلیت‌ها