اپل به وعده‌ای که هفته گذشته داده بود عمل کرد و امروز آپدیت نرم‌افزاری iOS 16.3 را برای همه دستگاه‌های پشتیبانی شده منتشر نمود. اگر دستگاه آیفونی دارید که با این سیستم عامل جدید سازگاری دارد و هنوز این به‌روزرسانی را به شما اطلاع نداده است، می‌توانید با رفتن به آدرس Settings > General > Software Update، آن را دریافت کنید. زیبایی برنامه‌های به‌روز‌رسانی اپل در همین است که غوغای خبری زیادی برای آنها به پا نمی‌کند.

نسخه جدید iOS 16 با پشتیبانی از کلیدهای امنیتی برای Apple ID ارائه می‌شود که امکان احراز هویت فیزیکی دو مرحله‌ای برای ورود به Apple ID را فراهم می‌کند. آخرین نسخه از جدیدترین سیستم عامل موبایلی اپل همچنین از نسل دوم هوم پاد که به تازگی رونمایی شده است نیز پشتیبانی می‌کند. علاوه ‌بر اینکه با نصب iOS 16.3 یک والپیپر یونیتی جدید هم دریافت خواهید کرد.

ویژگی Emergency SOS در iOS 16.3 برای جلوگیری از تماس‌های تصادفی بهینه‌سازی شده است. شما می‌توانید این قابلیت را با نگه داشتن دکمه کناری آیفون همراه با یکی از دکمه‌های افزایش یا کاهش صدا فعال ‌کنید، اما در به‌روز‌رسانی جدید تا زمانی که دکمه‌ها آزاد نشوند، تماس اضطراری شما برقرار نمی‌شود.

تماس اضطراری در آیفون

البته علاوه‌ بر قابلیت‌های جدید، iOS 16.3 برخی از مشکلات نسخه‌های قبلی را نیز برطرف می‌کند. از جمله مشکل مربوط به Freeform که باعث می‌شد برخی از طرح‌های ایجاد شده با انگشت یا قلم دیجیتالی روی بُرد‌های اشتراکی ظاهر نشوند. همچنین مشکل مربوط به سیاه شدن صفحه‌نمایش در حالت لاک‌اسکرین، ظاهر شدن خطوط رنگی افقی روی صفحه‌نمایش آیفون 14 پرومکس و البته باگی که باعث می‌شد. ویجت لاک‌اسکرین برنامه Home نتواند اطلاعات دقیقی ارائه کند هم با iOS 16.3 برطرف شده است.

علاوه بر این‌ها مشکلات سیری نیز با iOS 16.3 حل شده است. مشکلاتی که باعث می‌شد سیری نتواند به‌درستی به درخواست‌های پخش موسیقی کاربر پاسخ دهد و در حالت CarPlay هم نتواند دستورات کاربر را به درستی درک کند.
اپل برای کسانی که هنوز از iOS 15 استفاده می‌کنند نیز نسخه جدید iOS 15.7.3 را منتشر کرده است. این شرکت همچنین برای آیفون‌های قدیمی‌تری که روی iOS 12 گیر کرده‌اند نیز نسخه iOS 12.5.7 را عرضه نموده است. به جهت افزایش امنیت دستگاه، توصیه می‌کنیم هرچه زودتر این دو به‌روز‌رسانی نرم‌افزاری را روی آیفون خود نصب کنید.

امروز اپل در کنار iOS 16.3، نسخه جدید سیستم عامل ساعت هوشمندش را نیز با نام watchOS 9.3 منتشر کرد که دارای واچ فیس‌های جدید است و در کنار بهبود عملکرد ساعت‌های هوشمند اپل، ایرادات و باگ‌های قبلی را نیز برطرف می‌کند. شما می‌توانید watchOS 9.3 را از طریق برنامه Apple Watch روی آیفون خود دانلود و نصب کنید.

خبر مرتبط: نصب iOS 16 بر روی 70 درصد آیفون‌ها