به‌روزرسانی iOS 15.7.5 ،iPadOS 15.7.5 و macOS 12.6.5 اکنون برای آیفون‌های قدیمی، آی‌پدها و مک‌بوک‌ها در دسترس هستند. این به‌روزرسانی‌ها چند ایراد «روز صفر» را در نسخه‌های فعلی سیستم‌عامل‌ها برطرف می‌کنند.

غول کوپرتینویی هفته گذشته به‌روزرسانی‌های iOS 16.4.1 ،iPadOS 16.4.1 و macOS Ventura 13.3.1 را برای رفع دو مشکل منتشر کرد. شایان ذکر است که این شرکت تایید کرده بود که این نقص‌ها توسط هکرها مورد سو استفاده قرار گرفته بود و اپل دو محقق امنیتی از Threat Analysis Group و Amnesty International Security Lab را برای کشف ایرادات موجود مامور کرد.

macOS Big Sur 11.7.6 و macOS Monterey 12.6.5

اپل قبلا یک مشکل امنیتی را در مرورگر‌های خود تجربه کرده بود که با به‌روزرسانی Safari 16.4.1  آن را برطرف کرد. آسیب‌پذیری WebKit، که با نام CVE-2023-28205 شناخته می‌شود، توسط صفحات مخرب برای اجرای کد بر روی دستگاه آسیب‌دیده مورد سو استفاده قرار می‌گرفت.

به‌روزرسانی‌های macOS Big Sur ۱۱.۷.۶ و macOS Monterey ۱۲.۶.۵ برای رفع چند نقص امنیتی هستند که با عنوان CVE-2023-28206 فهرست شدند. این باگ بر IOSurfaceAccelerator تاثیر گذاشت. آسیب‌پذیری آن می‌تواند به یک برنامه اجازه دهد تا کد دلخواه را اجرا کند.

آپدیت iOS 15.7.5 در آیفون

iOS 15.7.5 و iPadOS 15.7.5

آخرین به‌روزرسانی‌های iOS 15 و iPadOS 15 شامل اصلاحاتی برای دو مشکل امنیتی است. به‌روزرسانی iOS 15.7.5 برای iPhone 6s (همه مدل‌ها)، iPhone 7 (همه مدل‌ها)، iPhone SE (نسل اول) و iPod touch (نسل هفتم) عرضه خواهد شد. iPadOS 15.7.5 برای iPad Air 2 و iPad mini نسل چهارم در دسترس است.

توصیه می‌شود برای ارتقا سطح ایمنی دستگاه‌ها و محافظت از داده‌ها، این به‌روزرسانی‌ها را در اسرع وقت بر روی iPhone، iPad یا Mac خود نصب کنید. برای انجام این کار به قسمت Settings > General > Software Update بروید تا به‌روزرسانی‌ها را بررسی و نصب کنید.

در حالی که ما به شهرت اپل در پشتیبانی از سیستم‌عامل‌های خود واقف هستیم، این شرکت قصد دارد ماه آینده دسترسی به خدمات آنلاین خود (به جز iCloud) را در بسیاری از نسخه‌های قدیمی iOS، macOS، watchOS و tvOS قطع کند.

عرضه به‌روزرسانی برای دستگاه‌های قدیمی که دیگر به‌روزرسانی‌های نرم افزاری را دریافت نمی‌کنند برای اپل غیرعادی نیست. این شرکت در صورت بروز مشکلات امنیتی، آپدیت‌های ضروری را برای گوشی‌های قدیمی و مک‌ها ارائه می‌کند. با توجه به اینکه این دو باگ توسط هکرها مورد هدف قرار گرفت، اپل سریعا وارد عمل شد تا نقص‌ها را برطرف کند.

اخبار مرتبط: اپل نسخه iOS 16.4.1 را منتشر کرد