شرکت اپل برای بهبود کیفیت تولید و جلوگیری از اتلاف مواد اولیه روی هر نمایشگر آیفون ۲ QR کد حک کرده که در نتیجه ضایعات اپل از ۳۰ درصد به ۱۰ درصد کاهش یافته است.

غول فناوری کوپرتینویی سرمایه‌گذاری عظیمی در زمینه علامت‌گذاری نمایشگر آیفون‌ها انجام داده است. اپل ۲ QR کد بسیار کوچک را در صفحه‌نمایش آیفون حک کرده است که یکی از آنها روی لبه داخلی نمایشگر قرار دارد. موقعیت QR کد دیگر مشخص نیست، زیرا اندازه آن ۰.۲ میلی‌متر است و پیدا کردن آن کار راحتی نیست. این تصمیم اپل باعث شده اتلاف نمایشگر‌های خراب اپل از ۳۰ به ۱۰ درصد کاهش یابد که از نظر مالی صرفه‌جویی بسیار بزرگی محسوب می‌شود. در حقیقت با تشخیص نمایشگر‌های آسیب دیده از قبل، اپل مبلغی برای آنها پرداخت نمی‌کند.

گفته می‌شود اپل در ابتدا نمی‌توانست QR کد را روی نمایشگر حک کند، زیرا پس از این عمل مقاومت نمایشگر پایین می‌آمد و در آزمایش‌های سقوط محل نزدیک به QR ترک می‌خورد. سپس اپل با استفاده از روش‌های تازه برای اسکن کدها و لنز‌های میکروسکوپی از حکاکی بیش از حد و آسیب دیدن شیشه نمایشگر جلوگیری کرد.

Apple uses tiny QR codes

۲ QR کد نمایشگر آیفون وظیفه مشخصی دارند؛ کد کوچک‌تر نمایشگرهایی که به‌عنوان معیوب گزارش شده‌اند را مشخص کرده، درحالی که کد بزرگ‌تر نام کارخانه و دسته تولید شده هر نمایشگر را تشخیص می‌دهد. به این ترتیت اپل موفق به بررسی نمایشگرهای آسیب دیده و مرجوع کردن آنها می‌شود و کیفیت نهایی آیفون هم بالاتر می‌رود. البته گفته می‌شود که شرکت‌های Lens Technology و Biel Crystal که شیشه نمایشگرهای اپل را تهیه می‌کنند از این اقدام اپل ناراضی هستند و به فکر اقدام قانونی و شکایت علیه این شرکت افتاده‌اند.

اخبار مرتبط: