قلم حرفه‌ای اپل پنسل پرو امروز در کنار آیپد‌های جدید این شرکت معرفی شد. این قلم می‌تواند تولید محتوای دیجیتال را به صورت کلی دگرگون کند و در ادامه قصد به بررسی مشخصات این گجت جذاب بپردازیم.

در مراسم امروز اپل همه تمرکز کاربران بر روی خط آیپد پرو بود اما به صورت غیر‌منتظره شاهد معرفی نسل جدید اپل پنسل بودیم. قلم جدید کاربرانی را هدف قرار داده که قصد دارند با تبلت خود به تولید محتوای حرفه‌ای بپردازند و از امکانات نسل قبلی این گجت راضی نبوده‌اند.

البته باید گفت که قلم اپل پنسل ۱ و ۲ هم امکانات زیادی را به کاربران ارائه می‌کردند اما حالا مدل پرو، یک قدم فراتر رفته و این امکانات را تا حد زیادی افزایش داده است. برای شروع باید گفت که حالا این قلم در دو اندازه تولید می‌شود تا کاربران بتوانند بسته به نیاز و سلیقه خود، مدل مناسب را انتخاب کنند.

این موضوع برای افرادی که از تبلت بزرگ‌تر استفاده می‌کنند می‌تواند بسیار مفید و کاربردی باشد. در ادامه گفته شد که حالا صفحه لمسی روی قلم، ویژگی‌هایی فراتز از دابل تپ را به کاربران ارائه می‌کند. حالا با کشیدن انگشت از بالا به پایین روی این صفحه، می‌توانید به یک منو دسترسی پیدا کنید که بسته به برنامه مورد استفاده، ویژگی‌های مختلفی را در اختیارتان قرار می‌دهد.

قلم اپل

برای مثال در برنامه نوت، انجام دادن این ژست منو قلم‌ها و تنظیمات اندازه‌های آن‌ها را در اختیارتان قرار می‌دهد. علاوه بر این، با فشار دادن انگشت روی صفحه لمسی قلم می‌توانید گزینه‌های مختلف را انتخاب کرده یا اشیا را جابجا کنید. برای طبیعی‌تر شدن حس کارکردن با قلم، یک موتور هپ‌تیک به انتهای آن اضافه شده که می‌تواند بسته به عملکرد در حال انجام، سطح مختلفی از لرزش را القا کند.

در مرحله بعدی باید گفت که حالا اپل پنسل پرو به سنسور ژیروسکوپ مجهز شده و می‌تواند جهت قرار‌گیری را تشخیص دهد. این موضوع در گذشته برای حرکات منحنی در اپل پنسل وجود داشت و با خمیده‌تر نگه داشتن قلم، می‌توانستید جهت آن را تنظیم کنید.

اما حالا با چرخاندن آن به حول مرکز پنسل، درست مانند یک قلم نی واقعی، جهت نوشتار تغییر خواهد کرد. ناگفته نماند که این موضوع در مورد فشار وارد شده به قلم هم صدق می‌کند. به این معنا که با بیشتر یا کمتر شدن فشار روی صفحه نمایش، میزان پررنگی صفحه تغییر خواهد کرد.

مثل نسخه‌های قبل، اپل پنسل پرو به صورت مغناطیسی به ضلع بالای آیپد متصل شده و از همین طریق شارژ می‌شود. همانطور که انتظار می‌رفت، قیمت اپل پنسل پرو حالا به 129 دلار افزایش یافته و کاربران می‌توانند آن را در کنار نسل جدید آیپد پرو خریداری کنند.

نظر شما در مورد اپل پنسل پرو چیست؟ نظراتتان را با ما در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط: تراشه M4 اپل معرفی شد؛ جهشی حیرت‌انگیز برای آیپد پرو