لحظاتی قبل قلم اپل پنسل نسل جدید یا نسل ۳ با پشتیبانی از پورت USB-C معرفی شد، اما برای کاهش قیمت این قلم مغناطیسی برخی از ویژگی‌های کاربردی نسل دوم حذف شده است.

طی روزهای اخیر، گزارش‌های متعددی از رونمایی چندین آیپد نسل جدید منتشر شد که نشان می‌داد کمپانی اپل قصد دارد تبلت‌های مقرون‌به‌صرفه‌اش را با بهبود مشخصات سخت‌افزاری و تغییر جزئی در زبان طراحی معرفی کند تا میزان فروش در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۳ میلادی افزایش یابد. اما قبل‌از‌آن، این سازنده به‌نام آمریکایی اپل پنسل نسل جدید را با به‌همراه پورت USB-C معرفی کرد که به‌طرز کاملا هوشمندانه‌ای درون درپوش کشویی قلم پنهان شده است.

معرفی اپل پنسل نسل جدید با پورت USB-C

براساس گزارش رسمی اپل، این قلم قابلیت همگام‌سازی با تمامی آیپد‌ها را در اکوسیستم این کمپانی دارد. همچنین، غول ساکن کوپرتینو اقداماتی را برای کاهش قیمت این قلم انجام داده تا کاربران بیشتری برای خرید آن متقاعد شوند؛ ازسوی‌دیگر،پشتیبانی از پورت USB-C باعث می‌شود اپل پنسل نسل جدید یا همان اپل پنسل ۳ با سایر تبلت‌های اندرویدی قابلیت همگام‌سازی داشته باشد و همین موضوع مصرف‌کنندگان بیشتری را برای بهره‌مندی از این خودکار مغناطیسی ترغیب می‌کند.

علاوه‌براین، به‌عنوان یک لوازم جانبی مقرون‌به‌صرفه، اپل پنسل ۳ ویژگی‌های مدل نسل دوم را حفظ می‌کند که احتملا بیشتر مورد توجه قرار خواهد گرفت. تحلیلگر و بازاریاب محصولات الکترونیکی، باب بورچرز، می‌گوید این ابزار قابلیت‌ها و ویژگی‌های فراوانی دارد و عملا یک ابزار همه‌کاره برای کاربران محسوب می‌شود که از ظرافت حاصی در طراحی برخوردار است و می‌تواند عملیات و وظایف درخواستی کاربران را به‌خوبی روی آیپد‌ها انجام دهد.

طبق بیانیه رسمی معرفی کمپانی سازنده عنوان شد که قلم مغناطیسی اپل پنسل نسل ۳ با قابلیت‌های جدید می‌تواند روند یادداشت‌برداری، طراحی و تصویرسازی را متحول کرده و امکانات بی‌پایانی را برای بهره‌وری و خلاقیت دراختیار کاربران قرار دهد. همچنین، همراه با تطبیق‌پذیری با آیپد، اپل پنسل نسل جدید گزینه‌‌ عالی دیگری را برای بهبود تجربه کاربری معرفی کرد که به‌واسطه آن می‌تواند دست خط دیجیتال، حاشیه‌نویسی، علامت‌گذاری اسناد و چندین مورد دیگر را پشتیبانی کند.

اپل پنسل نسل ۳ تنها ۷۹ دلار قیمت دارد

باتوجه‌به اضافه شدن پورت USB-C، کاربران مجبور نیستند برای شارژ یا استفاده از قلم اپل پنسل نسل ۳ به‌دردسر بیافتند. گزارش‌ها نشان می‌دهد این قلم مغناطیسی می‌تواند به‌راحتی ویژگی‌های جذابی را با کمترین تاخیر ارائه کند، اما حساسیت فشار در این قلم به‌شدت کاهش‌ یافته است. با استفاده از اپل پنسل موقع طراحی یا نوشتن احساس می‌کنید که روی یک صفحه سفید کاغذ درحال نوشتن یا کشیدن تصاویر هستید، چراکه نهایت دقت در تولید آن به‌کاررفته است.

درکنار قابلیت‌ها و ویژگی‌های جذاب اپل پنسل نسل جدید، باید اشاره کنیم که نمی‌توان این قلم مغناطیسی را با آیپدها به‌صورت بی‌سیم استفاده کرد یا حتی زمانی‌که کنار یک دستگاه آیپد قرار می‌گیرد به‌‌صورت خودکرا شارژ نمی‌شود. نکته منفی دیگر آن است که قابلیت دابل‌تپ برای تغییر ابزار‌ها حذف شده که تنها برای کاهش قیمت صورت گرفته است. اپل اعلام کرد این قلم مغناطسی از اوایل ماه نوامبر وارد بازار ایالات متحده آمریکا می‌شود و قیمت آن به ۷۹ دلار کاهش پیدا کرده است. توجه داشته باشید اپل پنسل نسل ۲ در بازار جهانی به قیمت ۱۲۹ دلار به‌فروش می‌رسد که درمقایسه‌با نسل جدید ۵۰ دلار گران‌تر است.

اخبار مرتبط: