یک منبع آگاه خبری می‌گوید اپل برای توسعه مولد هوش مصنوعی با بایدو چین درکنار گوگل و OpenAI همکاری می‌کند تا بتواند بهترین قابلیت‌های نرم‌افزاری هوش مصنوعی را برای سیستم‌عامل iOS 18 معرفی کند.

همان‌طورکه می‌دانید، کمپانی اپل به‌دنبال توسعه مولد هوش مصنوعی برای اکوسیستم محصولاتش مانند آیفون، آیپد و کامپیوترهای مک است تا به‌واسطه‌آن بتواند طیف وسیعی از قابلیت‌های نرم‌افزاری را برای بهبود تعامل کاربران معرفی کند؛ همچنین، این مولد برای مقابله‌با Galaxy AI سامسونگ طراحی خواهد شد تا پاسخی دندان‌شکن به همتای کره‌ای باشد. درحال‌حاضر، اپل با گوگل و OpenAI برای توسعه مولد هوش مصنوعی کار می‌کند، اما یک منبع آگاه خبری نوشت غول کوپرتینو قصد دارد کمپانی بایدو چین را به‌فهرست شرکای تجاری اضافه کند تا روند توسعه با سرعت بیشتری پیش برود؛ در ادامه به‌جزئیات بیشتری ازاین خبر می‌پردازیم.

باتوجه‌به گزارش‌های پیشین، اپل برای استفاده از مدل‌‌های هوش مصنوعی Gemini با گوگل‌ همکاری‌های لازم را به‌عمل آورده و بدون‌شک بخشی از سیستم‌عامل iOS 18 خواهد بود. همچنین، OpenAI به‌عنوان خالق هوش مصنوعی درکنار اپل قرار دارد تا بتوانند به‌مهندسان و تیم‌های نرم‌افزاری غول کوپرتینو جهت بهبود روند توسعه مولد هوش مصنوعی کمک کنند. اکنون، Wall Street Journal گزارش می‌کند اپل درکنار دو غول بزرگ هوش مصنوعی، با شرکت چینی بایدو همکاری خواهد کرد تا برخی تکنولوژی‌های جدیدتر و منحصربه‌فردتری را به AppleGPT اضافه کند.

قابلیت‌های هوش مصنوعی اپل

طی ماه‌های گذشته، اخبار و حواشی بسیار زیادی درخصوص سرمایه‌گذاری‌های هنگفت اپل درزمینه مولد هوش مصنوعی شنیدیم که نشان می‌دهد مدیران این کمپانی عجله بسیار زیادی برای به‌کارگیری آن در iOS 18 و سری آیفون 16 دارند؛ حتی برای تمرکز کافی و اضافه‌کردن متخصصان بیشتر به‌ تیم نرم‌افزاری، پس‌از ده سال پروژه خودرو الکتریکی یا Titan Project را متوقف کرد و بخشی زیادی از کارمندان آن را به بخش هوش مصنوعی منتقل کرد. طبق آخرین اخبار، یکی از قابلیت‌های AppleGPT آن‌است‌که می‌تواند تصاویر ثابت را با دستورات مدل زبان بزرگ (LLM) ویرایش و متحرک کند! به‌نظر می‌رسد چنین ویژگی جذابی در برنامه Photos سیستم‌عامل iOS 18 دردسترس کاربران قرار بگیرد.

اگر توافق بین اپل و بایدو انجام شود، احتمالا کاربران مناطق شرق آسیا راحت‌تر می‌توانند از تکنولوژی‌های نرم‌افزاری هوش مصنوعی اپل برپایه بایدو برخوردار شوند؛ دقیقا به‌همان‌شکلی که کاربران آمریکایی و کانادایی راحت‌تر از ویژگی‌های هوش مصنوعی گوگل و OpenAI استفاده می‌کنند. درحال‌حاضر، اطلاعات دقیقی از قابلیت‌های منحصربه‌فرد AppleGPT دردسترس نیست، اما به‌نظر می‌رسد طی ماه‌های آینده افشاگران و تحلیلگران متعددی مانند مارک گورمان و مینگ‌-چی کو اطلاعات موثق و کاربردی دراختیارمان قرار دهند.

اخبار مرتبط: