بازار تلفن های همراه با صفحه نمایش تاشو طی دو سال گذشته رشد سریعی داشته است. با این حال، مشکل بزرگ دستگاه‌های تاشو، خط و خش‌های واضحی است که در وسط صفحات‌نمایش این دستگاه‌ها وجود دارند. بنابراین برندهای تلفن همراه مدتی است که به دنبال پاسخی برای این مشکل هستند. در این میان شایعات دستگاه تاشو اپل بالا گرفته است. فهرست اداره ثبت اختراع و نشان تجاری ایالات متحده (USPTO) به تازگی منتشر شده است. در این لیست می‌توانیم ببینیم که اپل اخیراً دو طرح جدید برای یک گوشی تاشو ثبت کرده است. ویژگی کلیدی این اختراع این است که به ناحیه تاشو خود این قابلیت را می‌دهد که خودش را ترمیم کند.

اپل در حال کار بر روی روش جدیدی است تا خط و خش‌ها به صورت خودکار با استفاده از گرما، نور، جریان الکتریکی یا انواع دیگر محرک‌های خارجی بهبود یابند. با استفاده از این فناوری، خطر آسیب دیدن صفحه نمایش تاشو بسیار کاهش می‌یابد.

گوشی تاشو اپل

ما در آینده انتظار یک دستگاه تاشو از اپل را داریم. طراحی آن به گونه‌ای است که به دستگاه قابلیت خم شدن از طریق لولا را می‌دهد، تا کاربران بتوانند فضای بیشتری را روی صفحه‌نمایش به‌دست‌ آورند. این دستگاه ممکن است با استفاده از یک پوشش صفحه نمایش منعطف در قسمت لولا، که بین دو نمایشگر ثابت قرار گرفته، عرضه شود.

اپل همچنین قصد دارد لایه‌ای از فناوری خود درمانی را به پوشش صفحه‌نمایش اضافه کند تا ظاهر و احساس گجت‌های مدرن را بهبود بخشد و خطر خراش و فرورفتگی را کاهش دهد. لایه خود ترمیم شونده ممکن است روی کل نمایشگر یا فقط در مناطق انعطاف‌پذیر آن تعبیه شود.

به منظور بهبود انعطاف پذیری، لایه پوششی نمایشگر ممکن است دارای یک لایه الاستومری در ناحیه انعطاف پذیر خود باشد و با استفاده از محرک های خارجی مانند گرما، نور و جریان الکتریکی می‌تواند خود را ترمیم کند.

طرح اولیه گوشی تاشو اپل

شایعات گوشی تاشو اپل

اپل همواره به خاطر محصولات نوآورانه‌اش شناخته شده و آخرین اخبار نوآوری، مربوط به گوشی تاشو این شرکت است. شایعات دستگاه تاشو اپل مدتی است که منتشر شده و به نظر می‌رسد که این شرکت بالاخره در حال کار روی آن است. در این مقاله تمام شایعات منتشر شده در مورد این گوشی تاشو را مورد بررسی قرار داده‌ایم.

تاریخ انتشار

تاریخ عرضه آیفون تاشو مدتی است که موضوع بحث‌ها بوده است. بر اساس گزارش TechRadar، یک منبع در سال ۲۰۲۱ مدعی شده که تا سال ۲۰۲۳ آیفون تاشو عرضه نخواهد شد. با این حال، شایعات اخیر حاکی از آن است که آیفون فولد ممکن است در سال ۲۰۲۳ عرضه شود. این گزارش بر اساس یک "منبع داخلی" است. وی مدعی است اپل قصد دارد تا سال ۲۰۲۳ یک آیفون تاشو ۸ اینچی عرضه کند. این گزارش همچنین نشان می‌دهد که اپل در حال کار بر روی یک تبلت تاشو است.

صفحه‌نمایش

طبق گزارش Tom’s Guide، مین چی کو ادعا می‌کند که اولین آیفون تاشو دارای صفحه نمایش بزرگی به اندازه ۸ اینچ خواهد بود. یعنی بزرگتر از Galaxy Z Fold 4 که در حالت باز شده صفحه نمایش ۷.۶ اینچی را ارائه می‌دهد. این گزارش همچنین حاکی از آن است که اپل در حال کار بر روی یک گوشی تاشو است که از جهاتی شبیه به Galaxy Z Flip 4 و Moto Razr است.

طراحی صفحه نمایش گوشی تاشو اپل

طراحی

طراحی آیفون تاشو هنوز کمی نامشخص است. با این حال، یک گزارش TechRadar مدعی است که شایعات دستگاه تاشو اپل به طور گسترده در دو دسته قرار می‌گیرند. مواردی وجود دارند که نشان می‌دهند دستگاه دارای یک صفحه‌نمایش تاشو خواهد بود. با این حال، برخی دیگر ادعا می‌کنند که این دستگاه با دو نمایشگر مجزا عرضه خواهد شد که توسط یک لولا از هم جدا شده‌اند. همچنین این گزارش نشان می‌دهد که دستگاه اپل می‌تواند پیشرفته‌ترین نسخه تاشو که تاکنون دیده‌ایم باشد.

ثبت اختراع

اپل چندین اختراع مربوط به دستگاه‌های تاشو ثبت کرده است. طبق گزارش Tom’s Guide، دو اختراع که توسط اپل ثبت شده، "نمایشگرهای تاشو بادوام" و همچنین "صفحه‌نمایش تاشو با مناطق انعطاف‌پذیر بافت‌دار" را شامل می‌شود. البته این مدارک به طور خاص به گوشی اشاره نمی‌کنند، بنابراین اپل می‌تواند به یک تبلت تاشو نیز فکر کند.

رقابت

گوشی‌های تاشو به سرعت وارد دوران طلایی خود می‌شوند و محصولات شرکت‌های هواوی، موتورولا، شیائومی، اوپو و آنر به مدل‌های محبوب سامسونگ می‌پیوندند. طبق گزارش TechRadar، این سازندگان هنوز برخی از مشکلات بزرگ دستگاه های تاشو مانند دوام نمایشگر و عمر باتری را برطرف نکرده‌اند. بنابراین امیدواریم که اپل بتواند پیشرفته‌ترین نسخه از یک گوشی یا تبلت تاشو باشد که تاکنون دیده‌ایم.

در کل، شایعات پیرامون گوشی تاشو اپل مدتی است که به گوش می‌رسد و به نظر می‌رسد که این شرکت هم بالاخره در حال کار روی آن است. تاریخ عرضه آیفون تاشو به‌نظر می‌رسد سال ۲۰۲۳ باشد و انتظار می‌رود این دستگاه دارای صفحه‌نمایشی به اندازه ۸ اینچ باشد. طراحی آیفون تاشو هنوز یک رمز و راز باقی مانده، اما اپل دو اختراع که به دستگاه‌های تاشو مرتبط می‌شوند، ثبت کرده است. رقابت در بازار گوشی های تاشو شدید است. با این حال، طرفداران اپل امیدوارند که اپل بتواند پیشرفته ترین نسخه از یک دستگاه تاشو را که تاکنون دیده‌ایم عرضه کند.

اخبار مرتبط: عرضه دوربین ۴۸ مگاپیکسلی در آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵پلاس