شب گذشته در کنفرانس WWDC 2023، اپل از ویژگی Adaptive Audio و چند قابلیت دیگر برای ایرپادها رونمایی کرد.

به‌روزرسانی‌های Adaptive Audio که شب گذشته رونمایی شد، حالت شنیداری جدیدی است که با حذف نویزهای فعال بر اساس شرایط محیطی بهترین تجربه کاربری را در لحظه ارائه می‌دهد. این حالت شنیداری در شرایطی که لازم باشد فعال می‌شود تا نویزها به گوش کاربران آسیب نرساند.

اپل گفت قابلیت Adaptive Audio برای بهبود تجربه کاربری از فناوری یادگیری ماشین برای درک شرایط محیطی و اولویت‌های کاربر در طول زمان برای تنظیم خودکار استفاده می‌کند.

ویژگی Adaptive Audio برای ایرپاد‌ها

با قابلیت Conversation Awareness به محض شروع مکالمه، دستگاه صدای موسیقی را کاهش می‌دهد و صدای مخاطب شما را افزایش می‌دهد و در عین حال صدای محیط را نیز کاهش می‌دهد.

شایان ذکر است که برخی از این ویژگی‌ها در حال حاضر در محصولات رقبا مانند سونی موجود هستند، اما باز هم می‌تواند خبر بسیاری خوبی برای کاربران دستگاه‌های اپل باشد.

قابلیت Mute و Unmute برای ایرپاد‌ها

علاوه‌بر این، قابلیت اتصال دستگاه‌های اپل با ایرپادها در به‌روزرسانی‌ سوئیچ خودکار آسان‌تر شده است. درگذشته ممکن بود اتصال ایرپاد از دستگاه به دستگاه دیگر باعث اختلال در ایرپاد شود. اما حالا کاربران می‌توانند سریع‌تر و پایدارتر اتصال ایرپاد خود را از دستگاهی به دستگاه دیگر منتقل کنند.

کاربران ایرپاد پرو (نسل اول و دوم) و ایرپاد مکس از ویژگی Mute یا Unmute بهره خواهند برد. با استفاده از این قابلیت کاربران می‌توانند که با فشار دادن پایه ایرپاد یا Digital Crown مکالمات را وصل یا قطع کنند.

اخبار مرتبط:‌ معرفی مک استودیو با تراشه‌ M2 Ultra