اپل موزیک به زودی به کاربران اجازه می‌دهد تا با استفاده از هوش مصنوعی اپل، طرح‌های گرافیکی سفارشی برای لیست‌های پخش خود ایجاد کنند.

اپل با iOS 17.1 کتابخانه‌ای از طرح‌های گرافیکی را معرفی کرد که کاربران می‌توانند برای سفارشی‌سازی لیست‌های پخش در اپل موزیک از آن استفاده کنند. بااین‌حال، به‌نظرمی‌رسد که این شرکت می‌خواهد این ویژگی را با iOS 18 به سطح بعدی ببرد و آن را با هوش مصنوعی اپل ادغام کند.

9to5Mac براساس کدهای بتای iOS 18.4 متوجه شده است که اپل روی ویژگی جدیدی کار می‌کند که به کاربران اجازه می‌دهد با استفاده از هوش مصنوعی اپل، طرح‌های گرافیکی برای لیست‌های پخش اپل موزیک ایجاد کنند. رشته‌های کد نشان می‌دهند که دکمه‌ای برای "ایجاد تصویر" هنگام ویرایش یک لیست پخش وجود خواهد داشت. این دکمه Image Playground را فعال می‌کند که بخشی از ویژگی‌های هوش مصنوعی اپل است.

طراحی کاور در اپل موزیک با هوش مصنوعی

اپل در WWDC 2024 از Image Playground رونمایی کرد. با استفاده از این برنامه، کاربران می‌توانند با کمک هوش مصنوعی دستورات نوشتاری برای تولید تصاویر جدید ایجاد کنند. این تصاویر تولید شده توسط هوش مصنوعی می‌توانند سبک‌های مختلفی مانند انیمیشن، تصویرسازی و طرح داشته باشند اما امکان تولید تصاویر واقع‌گرایانه وجود ندارد.

به‌احتمال‌زیاد، اپل موزیک از کاربر می‌پرسد که می‌خواهد طرح گرافیکی لیست پخش چگونه باشد و سپس چند گزینه برای انتخاب ارائه می‌دهد. متاسفانه، این ویژگی هنوز درحال توسعه است و مانند سایر ویژگی‌های هوش مصنوعی اپل، برای کاربران بتا در دسترس نیست. اپل در ابتدا اعلام کرد که برخی از ویژگی‌های هوش مصنوعی اپل در تابستان امسال در نسخه بتا در دسترس خواهد بود، اما سپس این موارد از وب سایت شرکت حذف شد.

یک گزارش اخیر بلومبرگ نشان داد که برخی از ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی تا سال 2025 عرضه نخواهند شد. باتوجه به‌اینکه هوش مصنوعی اپل هنوز در نسخه بتای 4 در دسترس نیست، به‌نظرمی‌رسد که اپل ویژگی‌های هوش مصنوعی‌اش را به iOS 18.1 یا نسخه‌های بعدی موکول خواهد کرد. iOS 18 پاییز امسال منتشر خواهد شد. پیش نمایش بتا اکنون برای توسعه‌دهندگان و کاربران بتای عمومی در دسترس است.