داده‌های جدیدی که اپل موزیک در اختیار هنرمندان و شرکت‌های ضبط قرار داده است، می‌تواند اطلاعات ارزشمندی را درباره عملکرد آهنگ‌ها در رادیو ارائه دهد.

اپل این هفته ویژگی جدیدی را برای پلتفرم Apple Music for Artists منتشر می‌کند. این شرکت می‌گوید که هنرمندان اکنون می‌توانند ببینند موسیقی آن‌ها چه زمانی و کجا در ایستگاه‌های رادیویی سراسر جهان پخش می‌شود. دانستن اینکه کدام ایستگاه‌های رادیویی آهنگ را پخش کرده‌اند، به هنرمندان کمک می‌کند تا مخاطبان هدف خود را بهتر بشناسند. اپل در وبسایت آیتونز کانکت توضیح داده که هنرمندان می‌توانند این اطلاعات را در بخش برچسب اپل موزیک برای هنرمندان بررسی کنند و برای اطلاعات بیشتر به مقاله درک تجزیه و تحلیل‌ها مراجعه کنند.

اپل همچنین می‌گوید که از طریق برنامه شریک اپل موزیک premium radio spins experience، اطلاعات رادیویی دقیق‌تری ارائه می‌دهد. این اطلاعات شامل جزئیات پخش آهنگ‌ها براساس کشور، زمان روز، ایستگاه رادیویی، هنرمند و آهنگ است. در ویژگی اپل موزیک با داده‌های جدید رادیویی هنرمندان می‌توانند گزارش‌های پخش سفارشی هم ایجاد کنند. همچنین مقایسه عملکرد یک آهنگ با سایر آهنگ‌های مشابه در ژانر و سبک، به هنرمندان کمک می‌کند تا نقاط قوت و ضعف کار خود را بهتر درک کنند.