اپلیکیشن Apple Music Classical گزینه‌ای عالی برای کسانی است که علاقمند به موسیقی‌های کلاسیک هستند. امروز شاهد معرفی ویژگی جدید Apple Music Classical هستیم که 100 آلبوم برتر کلاسیک در تمام دوران‌ها را به کاربر معرفی می‌کند.

سال گذشته اپلیکیشن Apple Music Classical عرضه شد و شرکت اپل قول داد که این برنامه، قرار است بهشتی برای علاقمندان موسیقی کلاسیک باشد. امروز لیست 100 آلبوم کلاسیک برتر به این اپلیکیشن افزوده شده که برای علاقمندان، بسیار کاربردی و جالب است. برای دسترسی به این قسمت، وارد اپلیکیشن شده و کمی به پایین صفحه بیاید تا متوجه اضافه شدن آن شوید و از این طریق، به شنیدنی‌ترین آهنگ‌های کلاسیک تاریخ گوش فرا دهید.

ویژگی جدید Apple Music Classical قرار است هر دوشنبه با اطلاعات جدیدی که از منابع مختلف دریافت می‌شود، آپدیت شده و موسیقی‌های جدیدی در خدمت علاقمندان قرار دهد. خوشبختانه داده‌های مختلفی برای انتخاب 100 آلبوم برتر بررسی می‌شوند و فقط به جزئیات آماری این اپلیکیشن توجه نمی‌شود که همین باعث دقیق‌تر بودن این لیست شده است. این دقیق بودن نیز باعث می‌شود آلبوم‌های قرار گرفته در لیست کاربردی‌تر باشند و ارزشمندی بالاتری داشته باشند.

به گفته شرکت اپل، داده‌ها برای این اپلیکیشن از پنج منبع معتبر در 165 کشور دنیا جمع‌آوری شده تا دقیق‌ترین نتایج را به کاربر عرضه کند. از جمله این منابع می‌توان به استریم‌های Apple Music Classical، استریم‌های اپل موزیک، دانلود‌های آیتونز، فروش آیتونز و همچنین تگ‌های شزم اشاره کرد.

چندی پیش در اپل موزیک نیز شاهد لیستی از 100 آلبوم برتر تاریخ بودیم که داده‌های آن نیز به شیوه‌ای مشابه جمع‌آوری شده بود. متاسفانه این لیست بیشتر جنبه مارکتینگ داشت و در نهایت به قابلیت‌های اپل موزیک اضافه نشد. با این حال، ویژگی جدید Apple Music Classical متفاوت است و هر هفته نیز آپدیت‌های جدیدی دریافت می‌کند تا شنوندگان از موسیقی‌های متنوع لذت ببرند.