اپل در حال حاضر دارای سه سازنده قراردادی تایوانی در هند به نام‌های فاکسکان، پگاترون و لوکسشیر است. فاکسکان یکی از قدیمی‌ترین تولیدکنندگان قراردادی این شرکت است. شرکت تایوانی وینسترون پس از تکمیل قرارداد اپل و گروه تاتا تولیدات خود را در هند متوقف کرد. اکنون، شرکت هندی خط تولید وینسترون را در هند خریداری کرده که نشان دهنده خروج قطعی شرکت تایوانی از مونتاژ آیفون‌ها در هند است. باید یادآور شویم با تولید آیفون‌ها در هند، اپل قصد دارد تولیدات خود را در چین به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

طبق این گزارش، گروه تاتا سفارش‌هایی را برای مدل‌های آیفون ۱۵ و ۱۵ پلاس گرفته که قرار است اواخر امسال معرفی شوند. این موضوع نشان می‌دهد که اولین محموله‌های ساخته شده از آیفون ۱۵ در بازار هند عرضه خواهند شد. شایعات تایید می‌کنند که شرکت هندی تنها سهم کوچک ۵ درصدی از مونتاژ آیفون ۱۵ و ۱۵ پلاس را خواهد داشت. فاسکان و لوکسشیر به ترتیب ۷۰ و ۲۵ درصد از نسخه پایه این سری را مونتاژ خواهند کرد. گفته می‌شود که لوکسشیر و پگاترون به ترتیب ۶۰ و ۳۵ درصد سفارشات مونتاژ نسخه پلاس را دریافت می‌کنند.

توزیع سفارشات مونتاژ سری آیفون 15

در مورد مدل‌های آیفون ۱۵ پرو، فاکسکان ۷۰ درصد سفارشات مونتاژ پرو و پرو مکس را دریافت خواهد کرد. پگاترون مابقی ۳۰ درصد نسخه پرو را در اختیار خواهد گرفت و لوکسشیر ۳۰ درصد از تولید مدل پرومکس را تصاحب می‌کند.

نشریه خبری Trendforce می‌گوید که طبق الگوهای اپل، تامین‌کنندگان جدید سفارش‌های کوچک‌تری برای مدل‌های پایه‌ دریافت می‌کنند. این تصمیم می‌تواند یک حرکت آزمایشی باشد و اگر همه چیز خوب پیش برود، گروه تاتا می‌تواند درصد بیشتری از تولید واحدهای آیفون را در سال‌های آینده به‌دست آورد.

هند دومین بازار بزرگ گوشی‌های هوشمند است و اپل از سال ۲۰۱۷ رسما تولیدات گوشی‌های آیفون را در این کشور آغاز کرد. گروه تاتا در سال‌های اخیر شاهد رشد اقتصادی چشمگیری بوده است. از این رو غول فناوری کوپرتینویی قصد دارد با انتقال خط تولید آیفون‌ها به کشورهای دیگر مانند هند، میزان تولیدات خود را در چین کاهش دهد.

خبر مرتبط: انتقال ۵۰ درصد از سهم تولید آیفون‌ها تا سال ۲۰۲۷ به هند