پرونده گوگل به تازگی حاشیه‌های زیادی را برای این شرکت تولید کرده و حالا در میان آخرین اخبار، می‌توان به انتقاد اپل از اندروید اشاره کرد.

نکته جالب این است که گوگل و اپل شرکت‌های بسیار بزرگی هستند که با هیچ شرکت دیگری سازگاری ندارد. البته این موضوع چندان هم عجیب نیست زیرا این دو شرکت با همکاری و رقابت به این نقطه رسیده‌اند و حالا اندروید و iOS در حقیقت بزرگ‌ترین رقبای دنیای نرم‌افزار محسوب می‌شوند.

اما در آخرین اخبار مشخص شد که شرکت بزرگ کوپرتینویی در حقیقت دستگاه‌های اندرویدی را به دستگاه‌های ردیاب تشبیح می‌کند. این موضوع توسط دیوان عدالت آمریکا افشا شده و منشا آن، یک ایمیل به تیم کوک در سال 2013 بوده است. این تصویر در کنار یک فایل ارائه ارسال شده بود که در آن، مقایسه‌ای بین گوگل و اپل صورت گرفته بود.

آمار سه ماهه چهارم اپل در سال 2023

هدف اصلی این ارائه، اثبات آن بود که اپل بسیار بیشتر از گوگل به حریم خصوصی کاربر احترام می‌گذارد و آن را حفظ می‌کند. همچنین در آن گفته شده بود که گوگل برای بهبود نتایج خود، اطلاعات شخصی کاربران را مورد آزمایش قرار می‌دهد و نگرانی از بابت فاش شدن آن‌ها ندارد.

مشکل دادگاهی شدن گوگل از مدتی قبل شروع شد. در ماه‌های گذشته برخی از اطلاعات داخلی شرکت‌ها نشان دادند که گوگل برای حفظ جایگاه خود به شرکت‌های مختلف مبالغی را پرداخت می‌کند. برای مثال، گوگل هر‌سال مبالغ هنگفتی را برای حفظ خود به عنوان موتور جستجو پیش‌فرض به اپل پرداخت می‌کرد. تا مدتی قبل حجم این مبلغ مشخص نبود اما حالا اعلام شده که هزینه گوگل بین 18 تا 20 میلیارد دلار بوده است.

این موضوع باعث شده بود تا عملا موتور جستجو‌های دیگر از دور رقابت خارج شوند یا توانایی بسیار کمی برای آن‌ها باقی بماند. با وجود بزرگ بودن این پرونده، بخش عمده‌ای از اطلاعات آن در دادگاه‌های محرمانه اعلام شده و نمی‌توان در مورد آن‌ها نظری داد اما باید برای اعلام نتیجه نهایی پرونده گوگل کمی بیشتر صبر کنیم.

اخبار مرتبط: حساب گوگل به مسیج متصل می‌شود؛ قابلیت جدید گوگل برای دسترسی آسان‌تر به پیامک