به گفته خبرگزاری بلومبرگ، به نقل از تحلیلگر معروف اپل مارک گورمن، هدست واقعیت ترکیبی اپل با درگاه شارژ اختصاصی که دارای دو درگاه اتصالی از جمله یک پورت USB-C برای انتقال اطلاعات و یک درگاه شارژ اختصاصی جداگانه برای وصل شدن به باتری است.

بیشتر هدست‌های AR/VR موجود در بازار دارای یک باتری داخلی هستند اما خبرها حاکی از آن است که هدست اپل از یک باتری جانبی استفاده خواهد کرد که روی قسمت پشتی بند آن سوار می‌شود. اینکار باعث می شود تا وزن خود هدست کاهش پیدا کرده و پوشیدنش راحت‌تر باشد.

گورمن در جدیدترین مقاله خود ادعا کرده که درگاه شارژ متصل کننده باتری به هدست، نوک گردی دارد که به صورت آهنربایی به دستگاه متصل می‌شود. به گفته گورمن، کاربر باید نوک گرد پورت را بعد از اتصال به صورت ساعت‌گرد بچرخاند تا در هنگام استفاده از هدست جدا نشود. این کابل از سوی دیگر به صورت ثابت به باتری وصل شده و قابل جدا شدن نیست.

گفته می‌شود که این باتری جانبی بسیار شبیه باتری MagSafe آیفون بوده و به جز برخورداری از ضخامت بیشتر، از نظر ابعاد هم‌اندازه آن است. این قطعه با استفاده از یک کابل USB-C و آداپتور مک‌بوک‌پرو شارژ می‌شود. هدست اپل با استفاده از این باتری حدود دو ساعت کار می‌کند. کاربران همچنین می‌توانند در حین استفاده از هدست باتری را خارج کرده و در زمان شارژ شدن آن یک باتری دیگر را به دستگاه متصل کنند.

کانکتور شارژ اختصاصی هدست اپل برای باتری خارجی

باتری داخلی هدست باعث می‌شود تا در این فرآیند دستگاه خاموش نشود. با توجه به محدودیت عمر باتری این هدست، اپل به احتمال زیاد باتری جانبی آن را به صورت جداگانه به فروش خواهد رساند. قطعه‌ای که به نظر می‌رسد برای استفاده از این هدست ضروری است!

هدست واقعیت ترکیبی اپل دارای تراشه M2 بوده و از دو نمایشگر 4K استفاده می‌کند. این کمپانی برای تبلیغ این هدست روی کاربردهای فراوانی که می‌تواند برای کاربران داشته باشد حساب ویژه‌ای باز کرده است. در واقع عملکردهایی که اپل روی آن‌ها تأکید کرده آن‌قدر زیادند تا کاربران را به پرداخت حدود 3000 دلار برای خرید این هدست راضی کنند!

عملکردهایی همچون ارائه تجربه جدیدی از تماشای مسابقات ورزشی، کتاب خوانی، قابلیت اجرای بیشتر اپلیکیشن‌های اختصاصی آی‌پد، تجربه جدیدی از ورزش در خانه، تمرکز زیاد روی گیمینگ، بهینه‌سازی تجربه ویدئو کنفرانس، تجربه حضور در سینما برای تماشای فیلم‌ها و غیره.

هنوز معلوم نیست که کدام‌یک از این عملکردها واقعا باعث جلب نظر کاربران می‌شوند، اما اپل عادت دارد که قلاب‌های زیادی در آب بیندازد تا شانس ماهی گرفتنش را افزایش دهد. شایعات حاکی از این است که اپل هدست واقعیت ترکیبی خود را Reality One یا Reality Pro نام‌گذاری کرده و آن را در رویداد بزرگ WWDC در خرداد ماه معرفی خواهد کرد. اپل همچنین یک سیستم عامل اختصاصی به نام xrOS نیز برای این هدست طراحی کرده است.

خبر مرتبط: هدست واقعیت مجازی اپل در مراسم WWDC رونمایی می‌شود