می‌توان گفت هدست واقعیت مجازی اپل، پرحاشیه‌ترین محصول این شرکت بوده و حرف‌های زیادی در مورد آن وجود دارد. طبق آخرین اخبار، این هدست قرار است در مراسم WWDC که در ماه ژوئن برگزار می‌شود، به صورت رسمی رونمایی شود. برخی شایعات اعلام کردند که اپل از سال 2015 روی این محصول کار کرده و حالا بالاخره نوبت به رونمایی آن رسیده است.

هدست واقعیت مجازی اپل قرار بود در سال 2022 رونمایی شود اما ایرادات نرم‌افزاری رونمایی آن را تا بهار امسال به تعویق انداخت. حالا هم اتفاق مشابهی افتاده و دوباره عرضه این دستگاه به ماه‌های بعدی موکول شده است. به همین دلیل، تعویق دوباره آن هم دور از ذهن نیست. البته تمامی این شایعات توسط کاربران به اشتراک گذاشته شده و خبری از سوی اپل منتشر نشده است.

اینکه آیا واقعا رونمایی از این دستگاه بارها به تعویق افتاده را فقط اپل می‌داند، اما مشخص است که کاربران برای عرضه آن باید کمی بیشتر صبر کنند. آخرین شایعات اعلام کردند که این دستگاه قرار است در مراسم برنامه‌نویسان اپل در سال جاری عرضه شوند. عرضه عمومی این دستگاه هم ظاهرا 10 روز پس از مراسم شروع می‌شود که می‌تواند خبر خوبی باشد.

هدست واقعیت مجازی اپل

با توجه به گزارشات منتشر شده، هدست اپل برای این شرکت یک محصول بسیار ارزشمند محسوب می‌شود و اپل سرمایه زیادی را روی آن متمرکز کرده است. طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، هدست واقعیت مجازی اپل قرار است با سهم بازار آیفون رقابت کند و کم کم جای آن را در بازار بگیرد. از آنجایی که فروش آیفون حدود 50 درصد درآمد اپل را تشکیل می‌دهد، می‌تواند گفت که هدست اپل باید راه طولانی را طی کند.

این موضوع ارتباط مستقیمی با کاربری دستگاه دارد زیرا اگر هدست واقعیت مجازی اپل نتواند کاربر عادی را ترغیب کند، پس نمی‌تواند با سهم بازار آیفون یا هر دستگاه دیگری رقابت کند. تاکنون هدست‌های مختلفی از شرکت‌های مختلف به بازار عرضه شده‌اند اما هیچ‌کدام از آن‌ها نظر کاربران را به خود جلب نکرده است. به همین دلیل باید صبر کنیم تا بتوانیم راه حل اپل را ببینیم اما با توجه به انتشار شایعات در مورد قیمت 3000 دلاری این دستگاه، ممکن است اپل کمی در کار خود دچار مشکل شود.

هدست واقعیت مجازی اپل می‌تواند محبوب‌ترین دستگاه امسال باشد زیرا اخبار اعلام کردند که محصولات دیگر اپل تفاوت خاصی نسبت به گذشته ندارند. اگر بخواهیم به شایعات منتشر شده نگاه کنیم، باید بگوییم که هدست جدید اپل قرار است از یک تراشه دسکتاپ M2 استفاده کند که قدرت بالای آن را نشان می‌دهد.

این دستگاه همچنین برای نمایش تصاویر از دو صفحه نمایش 4K VR استفاده می‌کند که می‌توانند جزییات را به خوبی نمایش دهند. اپل برای کنترل بهتر دستگاه در حین استفاده، مجموعه‌ای از دوربین‌ها را روی آن قرار داده که می‌توانند حرکات سر شما را بهتر تشخیص دهند. این هدست هم از سیستم‌عامل xrOS استفاده می‌کند که قرار است در مراسم WWDC برای اولین بار رونمایی شود.

خبر مرتبط: به تعویق افتادن عرضه هدست اپل