به‌نقل از یک مرجع آگاه خبری، سامسونگ با تشکیل یک تیم طراحی صفحه نمایش تاشو قصد دارد به اپل برای توسعه گوشی تاشو کمک کند تا این غول فناوری بتواند وارد دنیای گوشی‌های هوشمند تاشو بشود.

‌همان‌طورکه می‌دانید، کمپانی اپل شهرت خاصی در تولید محصولات باکیفیت و پرچمدار دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به گوشی‌های هوشمند آیفون و کامپیوترهای مک اشاره کرد که با فروش میلیارد دلاری در طول‌سال می‌تواند سود کلانی را برای این غول فناوری آمریکایی به‌ارمغان بیاورند. باوجوداین، باید ذکر کنیم این مجموعه بزرگ برای حفظ شهرت و آبرو، قبل‌از معرفی هریک از دستگاه‌های جدید آن را بارها مورد بازبینی و تست‌های متعدد قرار می‌دهد تا عملکرد ۱۰۰ درصدی آن ثابت شود. برهمین‌اساس می‌توان دریافت چرا این کمپانی هنوز وارد دنیای گوشی‌های تاشو نشده است.

براساس آخرین گزارش‌ها، دو کمپانی بزرگ سامسونگ و ال‌جی به‌عنوان تامین‌کنندگان برتر نمایشگر غول فناوری کوپرتینو به‌زودی صفحه‌‌نمایش تاشو با فناوری خاصی را طراحی می‌کنند تا اپل بتواند با استفاده از آن یک دستگاه گوشی آیفون تاشو معرفی کند؛ البته برخی کارشناسان براین‌باورند این گوشی نامی مجزا از آیفون خواهد داشت تا اپل بتواند با استفاده از آن به‌صورت جداگانه فروش ویژه و سودآوری داشته باشد. همچنین، باید درنظر داشته باشیم نمایشگر غول‌های کره‌ای باید مورد تایید اپل و استانداردهای مهندسان این مجموعه باشد تا روند توسعه آیفون تاشو آغاز شود.

سامسونگ و تولید نمایشگر تاشو برای اپل

وب‌سایت خبری کره‌ای The Elec گزارش داد سامسونگ به‌سختی تیمی متشکل از مهندسان ارشد حوزه نمایشگرهای پیشرفته را گردهم آورده تا بتواند پروژه تولید صفحه نمایش گوشی آیفون تاشو را برای اپل آغاز کند. ازآنجایی‌که غول فناوری کوپرتینو هزینه‌های میلیارد دلاری برای رسیدن به قطعات سخت‌افزاری درجه یک پرداخت می‌کند؛ سامسونگ می‌خواهد از این فرصت نهایت استفاده را بکند و نمایشگری را توسعه دهد که به‌واسطه‌آن بتواند میلیاردها دلار به‌جیب بزند؛ این موضوع می‌توان درآمد سالانه سامسونگ را با افزایش چشمگیری روبه‌رو کند.

علاوه‌براین، شایعات از منابع داخلی در کره‌جنوبی تایید می‌کنند ال‌جی و ساموسنگ به‌صورت مشترک روی توسعه پنل ۲۰.۲۵ اینچی برای اپل کار می‌کند که احتمالا برای آیپد تاشو درنظر گرفته شده است، اما هیچ‌گونه اطلاعاتی درباره مشخصات سخت‌افزاری یا تولید انبوه وجود ندارد. همچنین، باتوجه‌به ابعاد این نمایشگر، اپل می‌تواند برای تولید مک‌بوک از آن بهره‌مند شود. به‌یاد داشته باشید این گزارش هیچ اشاره‌ای به بهره‌مندی از این صفحه‌نمایش غول‌پیکر برای نسل آینده دستگاه‌های اپل نمی‌کند و احتمالا چندین سال با توسعه نهایی آن فاصله داریم.

باوجوداین، باید بگوییم شاید هیچ‌گاه محصولات تاشو اپل را نبینیم یا برعکس طی سال‌های آینده شاهد ورود پرقدرت این غول فناوری به‌دنیای گوشی‌های تاشو باشیم. درحقیقت، صفحه نمایش گوشی‌های تاشو با مشکلات زیادی دست‌وپنچه نرم می‌کنند که برطرف کردن آن‌ها سال‌ها زمان می‌برد؛ به‌همین‌دلیل، اپل علاقه‌ای به‌ورود دراین مقطع‌زمانی ندارد. همچنین، گوشی‌های آیفون پرفروش‌ترین محصول هوشمند اپل هستند که هرگونه مشکل فنی باعث نارضایتی میلیون‌ها کاربر می‌شود؛ بنابراین، این احتمال وجود دارد که قبل‌از آیفون تاشو شاهد یک نسل آیپد تاشو باشیم.

اخبار مرتبط: