شایعات نشان می‌دهد کمپانی اپل قصد دارد برای ساخت سری آیفون 17 پرو از نمایشگر جدید با لایه ضد انعکاس و ضد خط‌وخش استفاده کند تا بتواند برای رقابت‌‌با غول کره‌ای آمادگی لازم را پیدا کند.

براساس سنت هرساله کمپانی اپل، اواخر شهریورماه 1403 نسل آینده گوشی‌های پرچمدار آیفون 16 درکنار برخی گجت‌های پوشیدنی دیگر معرفی خواهد شد که با مشخصات سخت‌افزاری بهینه و طراحی جدیدتر بدون‌شک مورد توجه علاقه‌مندان و عاشقان اپل قرار می‌گیرد. باوجوداین، امروز یک افشاگر چینی به‌نام Instant Digital در شبکه اجتماعی و محلی Weibo با انتشار پستی اعلام کرد نمایشگر سری آیفون 17 پرو از لایه ضد انعکاس و ضد خط‌وخش بهره‌مند می‌شود که درمقایسه‌با نسل فعلی مقاومت بیشتری خواهد داشت و مستقیما سامسونگ را به‌چالش می‌کشد.

افشاگری‌ها نشان می‌دهد کمپانی اپل تجهیزات جدیدی را برای توسعه لایه ضد انعکاس از یک مجموعه ژاپنی خریداری کرده تا بتواند به‌کمک زنجیره‌تامین در چین آن را برای نسل آینده گوشی‌های پرچمدارش یعنی آیفون 17 پرو و آیفون 17 پرو مکس استفاده کند؛ البته برخی منابع می‌گوید این فناوری برای آیفون 16 پرو آماده می‌شود، اما باتوجه‌به گفته‌های افشاگر چینی این تکنولوژی منحصر‌به‌فرد برای سال‌جاری آماده نیست و کاربران باید یک‌سال دیگر صبور باشند تا غول کوپرتینو بتواند بهرین نسخه را آماده کند.

نمایشگر ضد انعکاس آیفون 17

همان‌طورکه می‌دانید، نسل جدید گوشی‌های هوشمند با پیشرفت چشمگیری روبه‌رو هستند و افشای چنین اطلاعاتی درخصوص نمایشگر آیفون 17 پرو احتمالا درست است، چراکه اپل رقابت سرسختی با سامسونگ دارد و باید همواره قابلیت‌های خیره‌کننده‌ای را برای وسوسه‌کردن کاربران استفاده کند تا بتواند فروش فو‌ق‌العاده بالایی را در پایان سال به‌ثبت برساند. درحال‌حاضر، سامسونگ برای ساخت نمایشگر گلکسی S24 اولترا از لایه ضد انعکاس بهره می‌برد که باعث کاهش 75 درصدی انعکاس نور و تقویت 40 درصدی استحکام صفحه‌نمایش دربرابر سقوط از ارتقاع یا خط‌وخش می‌شود.

کمپانی اپل برای محافظت از صفحه‌نمایش گوشی‌های پرچمدار آیفون از سال‌ها پیش با شرکت Corning همکاری می‌کند، اما به‌نظر می‌رسد این برای محافظت از نمایشگر آیفون 17 قصد دارد از فناوری جدیدی برخوردار شود که لایه ضد انعکاس قدرت‌مندی خواهد داشت. برخی افشاگران می‌گویند اپل با همان کمپانی Corning همکاری می‌کند، اما نام تجاری این لایه تغییر خواهد کرد. در‌حال‌حاضر، غول کوپرتینو از فناوری Ceramic Shield استفاده می‌کند که درمقایسه‌با نسل‌های پیشین مقاومت بالایی در سقوط از ارتفاع دارد، اما باید مرزهای پیشرفت پس‌از سامسونگ شکسته شود.

اخبار مرتبط: