اپلیکیشن Apple Maps، تغییر و تحولات زیادی را از زمان انتشار، یعنی سال 2012 و با سیستم عامل iOS 6 به‌خود دیده است. این برنامه‌ سازوکار بسیار راحت‌تری نسبت به رقبا دارد اما در این چند سال، بزرگ‌ترین ضعف Apple Maps هنوز هم رفع نشده است.

قطعاً بسیاری از افرادی که تجربه کار با Apple Maps را دارند، آن را به اپلیکیشن‌هایی چون گوگل مپز و ویز ترجیح می‌دهند. با این حال، گوگل مپز نکات مثبتی از قبیل بررسی‌های کاربران، نمره‌دهی و تصاویر دارد که بهتر از Apple Maps ظاهر شده‌اند. اپلیکیشن نقشه شرکت اپل، اطلاعاتی از قبیل بررسی‌ها و تصاویر را از منابعی چون Yelp، TripAdvisor و Foursquare دریافت می‌کند و تقریباً هر نوع اطلاعاتی درباره مکان‌های مختلف در این اپلیکیشن یافت می‌شود. برخی اوقات برای تصاویر از منبعی چون Getty Images نیز استفاده می‌شود.

بزرگ‌ترین ضعف Apple Maps مربوط به همین قسمت بوده و چون اطلاعاتش را از خود برنامه و کاربرانش تامین نمی‌کند، برای خواندن یک بررسی یا دیدن دقیق‌تر یک تصویر، به اپلیکیشن‌ها یا وبسایت‌های منبع هدایت می‌شوید. این دردسری برای کاربر تلقی شده و بسیاری ترجیح می‌دهند بدون ارجاع داده شدن به اپلیکیشن‌های مختلف، این اطلاعات را داخل خود اپلیکیشن دریافت نمایند.

در سال 2021، شرکت اپل سیستمی برای کاربران Apple Maps تعبیه کرد که به کمک آن، می‌توانستید از داخل خود برنامه مکان‌های مختلف را بررسی کرده، به آنان نمره دهید و تصاویر مختلفی از این مکان‌ها را که توسط خود کاربران گرفته شده‌اند، چک کنید. تمامی این اطلاعات نیز از داخل خود اپلیکیشن در دسترس بوده و نیازی به هدایت به منابع دیگر نخواهید داشت. با این که سه سال از عرضه این قابلیت گذشته، اما به نظر می‌رسد کاربران تمایل چندانی به استفاده از آن نداشته باشند.

Apple-Maps

در کشور ایالات متحده، برای دسترسی به اطلاعاتی از جمله نقد و نمره‌دهی به مکان‌های مختلف، بهترین منبع به نظر می‌رسد اپلیکیشن و وبسایت Yelp باشد. بدین ترتیب، هر بار که بر روی اطلاعاتی که از این منبع به دست آمده کلیک می‌کنید، از Apple Maps خارج و به وبسایت یا اپلیکیشن Yelp ارجاع داده می‌شوید که قطعاً تجربه مناسبی برای کاربر نیست.

شرکت اپل اگر بخواهد، می‌تواند بزرگ‌ترین ضعف Apple Maps را به راحتی رفع کند. برای مثال، شرکت گوگل برای نوشتن نقدها، بارگزاری تصاویر شخصی از مکان‌ها و نمره‌دهی به آنان، مشوقی برای کاربران در نظر گرفته و از این طریق، اطلاعات خود را به کمک کاربران تکمیل کرده است. با نوشتن این اطلاعات، گوگل به کاربران امتیازی تحت عنوان Local Guides داده و حتی برایشان سطح‌بندی و نشان‌های مختلف نیز در نظر گرفته است!

راه‌حلی دیگر برای این موضوع، این است که اطلاعاتی که اپل از وبسایت‌های Yelp، Foursquare و TripAdvisor به دست می‌آورد را به نوعی به داخل خود Apple Maps انتقال دهد. شاید چنین معامله‌ای کمی پیچیده باشد اما شرکت اپل در زمینه راضی کردن چنین منابعی خوب عمل کرده و به احتمال زیاد بتواند حداقل یکی از شرکت‌ها را برای چنین درخواستی راضی کند.

یک راه‌حل ساده‌تر نیز این است که داده‌های بخش تصاویر و بررسی‌ها دسته‌بندی شوند و اولویت، به داده‌هایی اختصاص داده شود که خود کاربران Apple Maps درج کرده‌اند. بدین ترتیب، اولویت با این داده‌ها بوده و کاربر می‌تواند بدون خارج شدن از اپلیکیشن، در ابتدا این موارد را بررسی و اگر تمایل به اطلاعات بیشتر داشت، به سراغ این اپلیکیشن‌های کمکی نیز برود.