شایعات تایید می‌کنند سری مک‌ بوک‌های اقتصادی اپل با نمایشگر 12 و 13 اینچی به‌همراه برچسب قیمتی ۶۰۰ تا ۷۰۰ دلار معرفی و وارد بازار جهانی خواهند شد.

باتوجه‌به تورم و کاهش رونق اقتصادی در جهان به‌دلیل همه‌گیری ویروس کرونا، بسیاری از کاربران روی به‌خرید محصولات مقرون‌به‌صرفه با مشخصات سخت‌افزاری نسبتا خوب آوردند تا بتوانند با استفاده از آن‌ها نیازهای روزانه خودشان را برطرف سازند. دراین‌راستا، برخی از کمپانی‌های بزرگ چینی مانند شیائومی و وان‌پلاس بیشترین استفاده ابزاری را کردند و طیف وسیعی از گوشی‌ها و تبلت‌های اقتصادی را دراختیار کاربران قرار دادند که با برچسب قیمتی ۱۰۰ دلار تا ۳۰۰ دلار به‌فروش می‌رسند.

مک بوک ۱۳ اینچی با قیمت اقتصادی

برهمین‌اساس، کمپانی بزرگ اپل از شرایط موجود درس گرفته می‌خواهد سال آینده میلادی با رونمایی مک‌ بوک‌های اقتصادی جدید با قیمت کاملا مقرون‌به‌صرفه به میزان فروش این لپ‌تاپ‌ها کمک کند. همان‌طورکه می‌دانید، محصولات اپل بسیار گران هستند و زمانی‌که کلاستربندی حافظه رم و حافظه داخلی افزایش می‌یابد، قیمت نهایی برای کاربران به بیشتر از ۱۵۰۰ یا حتی ۲۰۰۰ دلار می‌رسد؛ البته باید یادآور شویم مک پرو یا مک استودیو به بیشتر از ۶۰۰۰ دلار می‌رسد و کاملا عملکرد کامپیوترهای متفاوتی از آنچه کاربران عادی لازم دارند از خودشان ارائه می‌دهد و تنها مخصوص کاربران حرفه‌ای برای انجام کارهای گرافیکی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اوایل صبح امروز، یک منبع آگاه خبری ادعا کرد اپل مک بوک‌های اقتصادی را با صفحه‌نمایش ۱۲ اینچی و ۱۳ اینچی با برچسب قیمتی کمتر از ۷۰۰ دلار روانه بازار خواهد کرد تا کاربران و طرفداران اپل ترغیب خرید این لپ‌تاپ‌ها شوند و غول ساکن کوپرتینو نیز بتواند از بحران در فروش مک‌ها و آیپدها تاحدودی خارج شود. شاید به‌یاد نداشته باشید که اپل مک‌بوک ۱۲ اینچی را در سال ۲۰۱۵ معرفی کرد، اما به‌دلیل تقاضا و استقبال کم کاربران، تولید این دستگاه در سال ۲۰۱۹ متوقف شد؛ همچنین، این دستگاه از تراشه Core M کمپانی اینتل بهره می‌برد که به‌هیچ‌عنوان با تراشه‌های سیلیکونی سری M اپل قابل‌مقایسه نبودند.

مک بو‌ک‌های اقتصادی ۱۲ اینچی و ۱۳ اینچی اپل

از اواسط سال ۲۰۱۹ میلادی، اپل با معرفی مک‌ها و آیپدها با تراشه سری M توانست به کاهش قیمت و پایداری آن در محصولاتش کمک بزرگی بکند، چراکه پردازنده‌های سری اینتل طی سال‌های اخیر با افزایش قیمت بی‌سابقه‌ای مواجه بودند و اگر اپل قصد ادامه همکاری با اینتل را داشت ممکن بود برچسب قیمتی پایه دستگاه‌های موردبحث بیشتر از ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش می‌یافت. اکنون یک افشاگر با نام مستعار yeux1122 اظهار کرد اپل با فروش مک‌های 12 اینچی و 13 اینچی با قیمت کمتر ۷۰۰ دلار می‌تواند به جایگاه خوبی در سال ۲۰۲۴ برسد.

زبان طراحی مک بوک اقتصادی اپل احتمالا مشابه مک‌بوک ۱۲ اینچی نسل گذشته باشد، اما اپل می‌تواند برای جذب کاربران، تغییراتی را ایجاد کند تا دستگاه مدرن‌تر به‌نظر برسد. اگر به‌یاد داشته باشید، مک بوک ۱۲ اینچی از ظرافت بسیار بالایی برخوردار بود، اما حاشیه‌های صفحه‌نمایش در چهارطرف دستگاه فوق‌العاده زیاد بود. به‌عنوان‌مثال، کوپرتینویی‌های می‌توانند این حاشیه‌های را کمتر کنند تا این لپ‌تاپ کوچک شبیه‌به مدل‌های مک‌بوک ایر و مک‌بوک پرو شود.

مک بو‌ک‌های ۱۲ و ۱۳ اینچی

علاوه‌براین، تحلیلگر سرشناس حوزه محصولات اپل، مینگ-چی کو گزارش کرد تصمیم اپل مبنی‌بر تولید مک‌های مقرون‌به‌صرفه و اقتصادی باعث می‌شود طیف وسیعی‌تری از کاربران با بودجه‌های محدود برای خرید محصولاتش روانه بازار می‌شوند. مینگ می‌گوید کاربران در سراسر نقاط جهان علاقه خاصی به خرید آیفون، مک و آیپد اپل دارند، اما به‌دلیل قیمت بالا و کسری بودجه از خرید آن‌ها منصرف می‌شوند. اکنون، معرفی مک اقتصادی می‌تواند تعهدی ازسوی اپل به کاربران باشد و نشان دهد این کمپانی به تمام مصرف‌کنندگان در طبقات مختلف اجتماعی احترام می‌گذارد.

ماه گذشته، وب‌سایت خبری DigiTimes گزارش داد کمپانی اپل می‌تواند توسعه مک بو‌ک‌های اقتصادی را تا پایان سال آینده میلادی به‌پایان برساند. اقدام اپل برای ارائه مک‌بوک‌ ارزان‌قیمت دانش‌آموزان و نهاد‌های آموزشی را مجذوب کند؛ درنهایت اتخاذ چنین سیاستی می‌تواند باعث افزایش فروش و میان گزارش مالی سالانه اپل شود. درحال‌حاضر اطلاعات بیشتری دردست نیست، اما به‌محض انتشار تازه‌ترین اخبار آن‌ها را در سریع‌ترین زمان ممکن به اشتراک خواهیم گذاشت.

اخبار مرتبط: