همانطور که می‌دانید، رویداد معرفی مک‌های جدید برای ماه جاری در نظر گرفته شده و به گفته مارک گرمن، قرار است در قالب یک استریم آنلاین باشد.

هفته گذشته، شرکت اپل آیپد مینی جدید خود را در طی یک کنفرانس خبری معرفی و به بازار عرضه کرد. بااین‌حال، چنین اتفاقی برای سری مک‌های جدید رخ نمی‌دهد زیرا شرکت اپل برنامه‌های بزرگ‌تری برای این سری محصولات خود دارد. با توجه به کاهش موجودی مک‌بوک پروها، آی‌مک‌ها و مک مینی‌ها در اپل استورهای مختلف در سرتاسر جهان، انتظار داریم محصولات جدید این شرکت به زودی عرضه و در دسترس کاربران قرار گیرند.

به گفته مارک گرمن از نشریه بلومبرگ، رویداد معرفی مک‌های جدید قرار نیست به بزرگی رونمایی از سری جدید آیفون‌ها باشد. وی انتظار دارد که این بار، شرکت اپل به جای یک رویداد عظیم، تنها به یک استریم آنلاین بسنده کند که هر کس بتواند در هر جایی، آن را به راحتی تماشا کند. از طرف دیگر، به طور قطع تعدادی از رسانه‌ها نیز دعوت خواهند شد تا اولین بررسی‌ها را از محصولات جدید اپل انجام داده و در سطح اینترنت منتشر کنند.

رویداد معرفی مک‌های جدید

مارک گرمن در اینباره عنوان کرد: «آخرین اخباری که در مورد مک‌ها به دستم رسیده این است که موجودی مک‌بوک پروها، آی‌مک‌ها و مک‌مینی‌ها، کیبوردهای مجیک، موس‌های مجیک و ترک‌پدهای مجیک در فروشگاه‌های اپل استور سراسر دنیا به شدت کم شده است. تا به این لحظه، هنوز هم انتظار رونمایی از آی‌مک و مک‌بوک پروهایی با تراشه M4 را دارم و مطمئنم که مک مینی نیز با تغییراتی بسیار گسترده روبرو خواهد شد. تا به این لحظه، هیچ شواهدی مبنی بر این که مک‌های جدید قرار است مانند سری آیفون در رویدادی بزرگ با حضور رسانه‌ها در شعبه اصلی اپل معرفی شوند، به دستم نرسیده است. با این حال، انتظار رویدادی آنلاین محور را دارم که برخی رسانه‌ها نیز دعوت شده و می‌توانند بررسی‌های اولیه خود را منتشر کنند. سال گذشته نیز رویدادی مشابه به نام Scary Fast داشتیم».

این توضیحات، مشابه برخی رویدادهای اخیر است که شرکت اپل برگزار کرده و در طی آن، از برخی محصولات خود رونمایی کرده است. برای مثال، رویداد Let Loose برای معرفی آیپدها در ماه می و رویداد Scary Fast برای معرفی مک‌ها در ماه اکتبر سال 2023، چنین شکل و شمایلی داشتند. در هر دوی این رویدادها، خبری از حضور افراد مختلف در اپل پارک نبود. به جای این کار، رویداد معرفی در قالب یک استریم آنلاین برگزار شده و اعضای برخی رسانه‌های خبری نیز به شهرهایی چون نیویورک یا لندن دعوت شدند تا بررسی‌های اولیه‌ای از محصول ارائه دهند.

در ماه اکتبر سال گذشته، رویداد Scary Fast در تاریخ 24 اکتبر معرفی و سرانجام در تاریخ 30 اکتبر برگزار شد. اگر شرکت اپل باز هم بخواهد این الگو را برای رویداد معرفی مک‌های جدید به کار بگیرد، پس باید در چند روز آینده انتظار رونمایی از تاریخ برگزاری این رویداد را داشته باشیم. اگر به خاطر داشته باشید، چندی پیش مارک گرمن گزارش داد که مک‌های سری M4 ممکن است در تاریخ 1 نوامبر (11 آبان) به بازار عرضه شوند پس باید این مراسم به زودی برگزار و جدیدترین محصولات اپل در راستای آن معرفی شوند.