شایعات زیادی در مورد عینک اپل گلس در فضای مجازی به گوش می‌خورد اما به نظر می‌رسد خود این دستگاه چندین و چند سال با انتشار فاصله دارد و به این زودی‌ها نمی‌توانید از آن استفاده کنید.

عرضه هدست اپل ویژن پرو قدم بزرگی برای اپل در زمینه دستگاه‌های واقعیت مجازی بود. شایعات می‌گویند که پس از این محصول، اپل به دنبال ساخت دستگاهی با وزن بسیار کمتر و استفاده راحت‌تر است که احتمالا تبدیل به همان عینک اپل گلس مشهور شود که تجربه‌ای عجیب اما راحت از واقعیت افزوده ارائه می‌دهد.

مشخص شد که کار بر روی این عینک هوشمند به خوبی پیش می‌رود و اپل توسعه آن را فراموش نکرده است. با این‌حال، مراحل ساختش بیشتر از چیزی که تصور می‌شد طول خواهد کشید. به گزارش بلومبرگ، اپل قصد دارد عینکی با وزن کم و استفاده راحت بسازد که قابلیت‌های واقعیت افزوده ارائه می‌دهد و در حال حاضر، مراحل اولیه ساخت را پشت سر می‌گذارد.

بر اساس شایعات، اپل تا سال 2026 یا اوایل سال 2027 می‌تواند توسعه عینک اپل گلس را به پایان برساند و بالاخره شاهد عرضه این محصول مورد انتظار باشیم. با این‌حال، این دیدگاهی بسیار خوشبینانه است زیرا مارک گورمن از بلومبرگ عنوان می‌کند که هیچ کدام از توسعه دهندگان اپل که فرصت مصاحبه با وی را داشته‌اند فکر نمی‌کنند این دستگاه به این زودی‌ها آماده عرضه شود.

عینک جدید اپل

گرمن تصور می‌کند که شرکت اپل قرار است چندین سال را صرف این کند که استفاده از عناصر واقعیت افزوده را در این عینک‌ها به ثمر و ثبات برساند. همانطور که می‌دانید، گروه توسعه ویژن که هدست‌ها را تولید می‌کنند هزاران کارمند دارد اما باز هم اقدام به استخدام استعدادهای جدید می‌کند. پس پروسه ساخت عینک نیز نیاز به تیمی قوی و زمانی زیاد دارد.

برخی شایعات در مورد عینک هوشمند اپل قدمتی برابر با یک دهه دارند و از همان روزهایی که حرف هدست واقعیت مجازی به میان آمده بود، شایعات این عینک‌ها نیز بر سر زبان‌ها افتاد. هدف از این دستگاه، ساخت عینکی با کمی وزن بیشتر نسبت به یک عینک عادی است که علاوه بر این‌که مشکلات بینایی فرد را رفع می‌کند، گزینه‌هایی از واقعیت افزوده را نیز به دید وی می‌افزاید.

ساخت چنین تکنولوژی نسبت به هدست‌های واقعیت مجازی بسیار سخت‌تر و چالش‌برانگیزتر خواهد بود. یکی از مشکلات وزن آن خواهد بود که ممکن است برای کاربر آزاردهنده باشد. یکی دیگر از مشکلات نیز به کارگیری ویژگی‌های واقعیت افزوده به شکلی است که کاربر هم بتواند اطراف خود را ببیند و هم با این ویژگی‌ها تعامل پیدا کند. همین خود تفاوتی عمده با هدست ویژن پرو و هدف آن دارد.

شایعات اولیه ذکر کردند که عینک اپل گلس می‌تواند به نوعی صفحه دومی برای آیفون‌تان باشد و از این طریق بتوانید تجربه‌ای جدید با آیفون داشته باشید. با این‌حال این موضوع رد شد و به‌نظر می‌رسد این عینک‌ها بیشتر شبیه عینک‌های واقعی باشد. مراحل توسعه این عینک با فراز و نشیب‌های متعددی روبرو شده است. در ماه ژانویه سال 2023 در ابتدا کار بر روی آن به‌صورت موقت به تعلیق درآمد تا مهندسان اپل بتوانند تمرکز بیشتری بر هدست ویژن پرو داشته باشند.