زمان زیادی تا معرفی iOS 18 نمانده و به همین دلیل، هر روز شاهد انتشار اخبار جدیدی از سیستم عامل اپل هستیم. در مراسم WWDC امسال قرار است شاهد جهش این کمپانی به سمت استفاده از هوش مصنوعی و آوردن ویژگی‌های نوآورانه به iOS 18 باشیم.

در مراسم WWDC امسال شرکت اپل قصد دارد ویژگی‌های متنوعی که با استفاده از هوش مصنوعی خلق شده‌اند را به نمایش بگذارد. گزارشی جدید اعلام کرد که این شرکت قصد دارد تجربه کاربر را بسیار راحت‌تر از پیش کند و در همین راستا، اپلیکیشنی مخصوص مدیریت پسورد راه‌اندازی کرده است. مارک گورمن در این رابطه گفت که شرکت اپل قصد دارد برنامه‌ای اختصاصی به iOS و macOS بیاورد که به‌طور اختصاصی، پسوردهای مختلف کاربر را مدیریت می‌کنند. در حال حاضر نیز چنین سیستمی وجود دارد اما چون در میان گزینه‌های مختلفی در تنظیمات پنهان شده، دسترسی به آن و مشاهده رمزهای قدیمی برای کاربر دردسری بزرگ محسوب می‌شود.

یکی از ویژگی‌های نوآورانه iOS 18 که اپل پس از سال‌ها به سیستم‌هایش آورد، خارج ساختن بخش مدیریت رمز از تنظیمات و آوردن در قالب برنامه‌ای جداست که باعث می‌شود همگام‌سازی اطلاعات در کلیه دستگاه‌های اپل راحت‌تر از قبل شود. این اپلیکیشن به‌طور قطع تمامی ویژگی‌هایی که در گذشته از آن استفاده می‌کردید را دارد و ممکن است در نهایت بر روی ویژن پرو و کامپیوترهای ویندوزی نیز عرضه شود. با عرضه این برنامه بر روی iOS 18 کاربران راحت‌تر می‌توانند به اطلاعات حساس خود دسترسی داشته باشند و دیگر نیازی به استفاده از برنامه‌های جانبی که امنیت کمتری دارند نیز نخواهد بود.

ویژگی‌های نوآورانه iOS 18

از طرف دیگر، قرار است اپلیکیشن Messages را بهبود ببخشد و از این پس می‌توانید به پیام‌های مختلف با استفاده از ایموجی‌ها ریکشن بدهید. این قابلیت در حال حاضر نیز وجود دارد اما ایموجی‌هایی که می‌توانید برای ریکشن استفاده کنید بسیار محدود بوده و همین باعث شده است چندان قابلیت مفیدی نباشد. با قابلیت جدید، کاربران لیست بلندبالایی از ایموجی‌ها را خواهند داشت که می‌توانند از میان آنان انتخاب کنند. در آینده نیز به‌طور قطع ویژگی‌های جدیدی به آن افزوده خواهد شد.

شرکت اپل قرار است از دستگاه‌های اندرویدی کپی کند و امکان زمان‌بندی کردن اس ام اس‌ها را به اپلیکیشن Messages خود اضافه کند. شما از این پس می‌توانید پیام‌های خود را بنویسید و ارسال آن را زمان‌بندی کنید تا در وقت موردنظرتان، به صورت اتوماتیک به فردی که می‌خواهید فرستاده شود. این قابلیت در صورتی که با دوست یا یکی از اعضای خانواده از نواحی زمانی مختلف گفت‌وگو می‌کنید، می‌تواند بسیار مفید واقع شود. در نهایت می‌توان گفت که ویژگی‌های نوآورانه iOS 18 و استفاده از قابلیت‌های هوش مصنوعی در آن، این سیستم عامل را به گزینه‌ای جذاب برای تمامی کاربران تبدیل کرده است.

اخبار مرتبط: