اپل با ارائه نسخه‌های بتا از قابلیت جدید iPhone Mirroring در سیستم‌عامل macOS 15 و SharePlay در iOS 18 رونمایی کرد.

اپل در این هفته با انتشار نسخه‌های بتای جدید برای iOS 18 ،iPadOS 18 ،macOS Sequoia ،watchOS 11 و visionOS 2 به توسعه‌دهندگان اولین نگاه کاربران به‌ویژگی‌های آینده ارائه کرد؛ درحقیقت، نسخه‌های بتا مروری به قابلیت‌های هیجان‌انگیزی دارند که امسال پاییز به دستگاه‌های اپل می‌آیند.

قابلیت iPhone Mirroring یکی از موردانتظارترین ویژگی‌ها به‌شمار می‌رود که در نسخه بتا macOS 15 Sequoia به‌نمایش گذاشته شده‌است. به‌عنوان‌مثال، تصور کنید بدون دردسر آیفون‌تان را به‌طور مستقیم از مک کنترل کنید! برنامه‌ها را مرور کرده یا فایل‌ها را بین دستگاه‌ها بکشید و رها کنید و حتی با اعلان‌های آیفون در صفحه‌نمایش مک تعامل داشته باشید. ارائه چنین ویژگی نوآورانه آیفون شما را برای امنیت قفل نگه می‌دارد، اما درصورت استفاده از حالت StandBy، به‌نمایشگر اجازه فعال‌ماندن می‌دهد.

روند کاری با همکران با ویژگی‌های SharePlay بهبود‌یافته در سیستم‌عامل iOS 18 افزایش می‌یابد؛ ازاین‌سو می‌توانید با کنترل دستگاه شخص دیگر یا اشتراک‌گذاری صفحه نمایش دستگاه‌تان از یک جلسه مجازی ایده‌آل‌تر بهره‌مند باشید. همچنین، این قابلیت برای کمک‌های فنی از راه دور یا جلسات طوفان فکری با همکاران فوق‌العاده مناسب است.

قابلیت iPhone Mirroring درحال اتصال به ‌مک‌بوک

نسخه بتا iPadOS 18 با معرفی پشتیبانی از اپ‌استورهای متفرقه، به‌مقررات اخیر اتحادیه اروپا پاسخ می‌دهد؛ این با قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا و تعیین iPadOS به‌عنوان یک پلتفرم نگهبان در اوایل سال‌جاری مطابقت دارد. اعمال چنین تغییراتی نشان‌دهنده یک حرکت بالقوه در چشم‌انداز اپ‌استور در تبلت‌های آیپد است.

اپل پوشیدنی‌ها را فراموش نکرده است! نسخه‌های بتا جدید برای watchOS 11 و visionOS 2 پیشرفت‌های هیجان‌انگیزی را برای کاربران Apple Watch و Apple Vision Pro وعده می‌دهند، اما جزئیات فعلا پنهان است. ما باید منتظر انتشار نسخه‌های بتا بعدی یا عرضه رسمی باشیم تا بفهمیم این به‌روزرسانی‌ها چه‌ویژگی‌هایی را ارائه می‌کنند.

باوجود تمام ویژگی‌های هیجان‌انگیز، کاربران اپل چیزهای زیادی برای انتظار در پاییز پیش‌رو دارند. نسخه‌های بتا توسعه‌دهنده یک زمین آزمایش ارزشمند محسوب می‌شود و اگر کاربری ماجراجو هستید، به‌سادگی می‌توانید نسخه بتا توسعه‌دهندگان را نصب کنید. با‌این‌حال، به‌خاطر داشته باشید نسخه‌های بتا پایداری مناسبی ندارند، بنابراین اگر دستگاه‌های شما حامل اطلاعات حیاتی هستند از نصب آن‌ها خودداری کنید.