به تازگی اولین تصویر آیفون 16 در جریان ویدئویی در شبکه اجتماعی ایکس به اشتراک گذاشته شد که به نظر می‌رسد نگاهی کامل به طراحی جدید این گوشی باشد.

این ویدئو توسط افشاگری معروف به نام Majin Bu در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) به نمایش گذاشته شد. در این ویدئو، نمایی از پشت آیفون 16 را شاهد هستیم که توسط قطرات باران کمی خیس شده است. در این ویدئو، به طرز واضحی بخش دوربین گوشی و تغییر ظاهری برجسته‌ای که در آن اعمال شده است را می‌توانیم ببینیم. بر طبق شایعات، اپل مدل 2024 آیفون‌هایش را از لحاظ ظاهری تغییر داده است پس مدلی که در این ویدئو نشان داده شده، چندان هم دور از ذهن نیست.

در نسل‌های گذشته، قرارگیری دوربین‌ها در پشت آیفون‌های اپل، به صورت مورب بود اما در اولین تصویر آیفون 16 می‌توانیم ببینیم که چیدمان آنان، این بار افقی شده است. این تغییر در نحوه قرارگیری دوربین‌ها، شاید باعث شود که بتوان با آیفون‌های مدل استاندارد نیز تصاویر و ویدئوهای سه بعدی ضبط کرد. این قابلیت در گذشته فقط بر روی مدل‌های گران‌قیمت‌تر آیفون در دسترس است. علاوه بر آن، رنگ آیفون 16 در این تصویر مشکی است که اگر شایعات در مورد این گوشی را دنبال کرده باشید، می‌دانید یکی از رنگ‌های آن دقیقاً مشکی خواهد بود. گفته می‌شود مدل پایه در رنگ‌های مشکی، سبز، صورتی، آبی، سفید یا زرد به بازار عرضه خواهد شد.

اولین تصویر آیفون 16

با توجه به این که در ویدئو آیفون 16 در زیر باران قرار گرفته و کمی خیس شده است، باید انتظار نوعی مقاومت در برابر قطرات باران یا حتی در برابر آب را از آن داشته باشیم. علاوه بر تغییرات ظاهری در قسمت پشتی گوشی، هر دو مدل آیفون 16 و آیفون 16 پلاس قرار است با دکمه Action به بازار عرضه شوند. این نیز چندان غیرمنتظره نیست زیرا بر طبق الگوی همیشگی اپل، این شرکت ویژگی‌هایی که در نسخه‌های پرو و گران‌قیمت نسل قبل وجود داشته است را در نسخه‌های پایه نسل جدید نیز تعبیه می‌کند. در نهایت، تصور می‌شود ظرفیت رم مدل‌های پایه آیفون 16 نیز افزایش یابد تا بهتر بتوانند پردازش‌های مربوط به هوش مصنوعی را انجام دهند و به راحتی از پس انواع قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی بربیایند. متاسفانه تا به الان، این موارد تنها اطلاعاتی است که از آیفون 16 در دسترس داریم و آن نیز چندان قابل اعتماد نیست. به همین دلیل توصیه می‌شود تا معرفی رسمی از سوی شرکت اپل منتظر بمانید تا بتوانید به اطلاعاتی موثق از این گوشی‌های موردانتظار دست یابید.