در مراسم WWDC 2024 شرکت اپل به‌صورت گسترده از هوش مصنوعی خود که Apple Intelligence نام دارد رونمایی کرد. حال از نیازمندی‌های هوش مصنوعی اپل نیز رونمایی شد.

نیازمندی‌های هوش مصنوعی اپل یا Apple Intelligence داشتن دو دستگاه آیفون 15 پرو و آیفون 15 خواهد بود و برای استفاده از آن در مک‌ها و آیپدهای خود، دستگاه‌تان حتماً باید تراشه M1 یا بهتر از آن را داشته باشد. به دنبال مشخص شدن این نیازمندی‌ها، کاربران زیادی کنجکاو شدند که دلیل لحاظ نشدن سایر دستگاه‌های قدیمی‌تر این شرکت چیست.

رئیس بخش AI در راستای نیازمندی‌های هوش مصنوعی اپل اعلام کرد: «استفاده از قابلیت‌های Apple Intelligence و اجرای آنان در لحظه، فرآیندی پیچیده خواهد بود که قدرت پردازشی فراوانی نیاز دارد. اجرای این سیستم نیازمند پهنای باند زیاد و استفاده فراوان از Apple Neural Engine است و دستگاه باید توانایی پردازش سریع داده‌ها را داشته باشد تا استفاده از این ویژگی‌ها سودمند و مفید واقع شوند. در واقع شما می‌توانید Apple Intelligence را بر روی یک دستگاه قدیمی نیز اجرا کنید اما این فرآیند به قدری کند خواهد بود که هیچ سودی برایتان به دنبال ندارد».

رئیس بخش مدیریت نرم‌افزاری اپل عنوان کرد که استراتژی این کمپانی در برخورد با تکنولوژی‌های جدید این است که نهایت تلاش خود را به کار ببرد تا بر روی دستگاه‌های قدیمی نیز بتوان از آن بهره برد. با این حال، وی اعلام کرد که Apple Intelligence یکی از سخت‌ترین و دشوارترین مدل‌سازی‌ها و پردازش موجود است و اجرای آن بر روی آیفون‌های حال حاضر فوق‌العاده است.

مدل‌های آیفون 15 پرو و پرو مکس از تراشه A17 Pro استفاده می‌کنند که 16 هسته Neural Engine داشته و دو برابر سریع‌تر از تراشه A16 است که در مدل‌های آیفون 15 عادی و آیفون 15 پلاس به کار رفته و قادر به اجرای 35 تریلیون عملیات در یک ثانیه است! یکی دیگر از نیازمندی‌های هوش مصنوعی اپل رم بالاست و فقط دستگاه‌هایی که حداقل 8 گیگابایت رم دارند می‌توانند از Apple Intelligence استفاده کنند.

با وجود در دسترس نبودن هوش مصنوعی اپل در آیفون‌های قدیمی، کاربران این دستگاه‌ها همچنان می‌توانند از ویژگی‌های جدید و جذابی که در iOS 18 قرار دارد بهره ببرند. قابل ذکر است که هر آیفونی که می‌تواند iOS 17 را اجرا کند، این سیستم عامل جدید را نیز بدون دردسر دریافت خواهد کرد. پس حتی کسانی که آیفون XR متعلق به سال 2018 را نیز دارند، از این آپدیت بهره خواهند برد و مشکلی در این راستا نخواهند داشت.

اگر به استفاده از قابلیت‌های هوش مصنوعی اپل علاقه دارید اما قصد خرید آیفون 15 پرو یا آیفون 15 پرو مکس را ندارید، توصیه می‌کنیم منتظر بمانید تا سری آیفون 16 عرضه شوند. این دستگاه‌ها برای عرضه در پاییز و همزمان با iOS 18 در نظر گرفته شده‌اند و به مراتب انتخاب بهتری از آیفون‌های موجود در بازار هستند.