بالاخره در مراسم WWDC 2024 سیستم عامل iPadOS 18 که مختص تبلت‌های این شرکت است، معرفی شد. بدین ترتیب، شاهد نمایشی از جزئیات جذاب بخش نرم‌افزاری آیپدهای دوست‌داشتنی و قدرتمند شرکت اپل هستیم.

این آپدیت نرم‌افزاری، بالاخره پس از مدت‌ها اپلیکشن ماشین حساب را به عنوان پیش فرض قرار داده است. این یعنی کاربران بالاخره از استفاده از برنامه‌های جانبی ماشین حساب که معمولاً پر از تبلیغات آزاردهنده بوده و به هیچ وجه برای آیپدها بهینه نبودند، خلاص شوند و بتوانند از برنامه‌ای مفید و کاربردی استفاده کنند.

اپلیکشن ماشین حساب در سیستم عامل iPadOS 18 با اپل پنسل که قلم نوری این شرکت است نیز همگام خواهد بود و به راحتی می‌توانید مسائل مختلف ریاضی را در آن نوشته و به سادگی حل کنید. علاوه بر آن، شرکت اپل از Smart Script رونمایی کرد که ظاهر نوشته‌هایی که ماشین لرنینگ نوشته می‌شود را بهبود بخشیده و زیبا خواهد کرد. این قابلیت می‌تواند دستخط کاربر را شناسایی و کپی کند، غلط‌های دستوری نوشته‌هایتان را تشخیص و تصحیح کند و در نهایت، متن‌های تایپ شده را به استایل دستخط شما تغییر دهد!

IPAD

آپدیت جدید سیستم عامل آیپدهای اپل، برخی از قابلیت‌های iOS 18 را نیز برای راحتی بیشتر کاربران آورده است. از جمله آن، می‌توان به قابلیت‌های شخصی‌سازی هوم اسکرین و همچنین بخش کنترل سنتر اشاره کرد. علاوه بر آن، یک پنجره شناور نیز اضافه خواهد شد که می‌توانید آن را شخصی‌سازی کنید و در نهایت راحت‌تر میان اپلیکشن‌های متنوعی که نصب دارید، انتخاب کنید.

این خبر و سیستم عامل جدید، یک ماه بعد از معرفی آیپدهای جدید رخ داد. این شرکت چندی پیش، آیپد پرو ام 4 و آیپد ایر ام 2 را معرفی و به بازار عرضه کرد. مدل‌های پرو تبلت‌های اپل برای اولین بار در تاریخ از صفحه نمایش OLED پشتیبانی می‌کند. مدل‌های آیپدایر نیز در دو اندازه مختلف 11 اینچی و 13 اینچی به بازار عرضه شده‌اند.

اخبار مرتبط: