یک تحلیلگر حوزه نمایشگر‌ دستگاه‌های هوشمند اعلام کرد نمایشگر OLED آیپد پرو M3 به‌دلیل استفاده از فناوری پیشرفته چند لایه در سیستم داخلی مورد تحسین بسیاری از منتقدان قرا گرفته‌است.

طی ماه‌های گذشته، در گزارش‌های متعددی اشاره شد اپل برای اولین‌بار از نمایشگر OLED برای تبلت‌های آیپد پرو M3 استفاده می‌کند که به بهبود تجربه کاربری منجر می‌شود. همچنین، مدیرعامل موسسه DSCC، راس یانگ، درباره آخرین به‌روزرسانی آیپد پرو M3 صحبت کرد و گفت غول کوپرتینو قصد دارد فناوری‌های مختلفی را برای این خانواده معرفی کند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به پنل OLED و تراشه M3 اشاره کرد که نحوه تعامل کاربران با آیپد پرو متحول می‌کند؛ در ادامه به‌جزئیات بیشتری از این خبر می‌پردازیم.

براساس آخرین گزارش‌ها، آیپد پرو M3 با پنل پیشرفته LTPO OLED در ابعاد 11 اینچی و 12.9 اینچی معرفی خواهند که شد که ازنظر عملکرد و کیفیت شباهت زیادی به آيفون ۱۵ پرو و آيفون ۱۵ پرو مکس دارد. راس یانگ اظهار کرد اپل برای بهینه‌سازی آیپد پرو M3 با نمایشگر OLED از فناوری چند لایه استفاده می‌کند که کمک شایانی بهبود کنتراست، عمق و گرمای رنگ مشکی می‌کند؛ به‌عبارتی‌دیگر، استحکام پنل OLED چهار برابر و سطح روشنایی تا حداکثر دو برابر افزایش می‌یابد که نتیجه‌ای بسیار مطلوب به‌شمار می‌رود.

مشخصات آیپد پرو M3

علاوه‌براین، اخبار و شایعات نشان می‌دهد اپل و سامسونگ قرارداد جدیدی با یک‌دیگر امضا کردند که غول کره‌ای را ملزم به توسعه نمایشگر‌های باکیفیت و پیشرفته می‌کند؛ یانگ با انتشار پستی در شبکه اجتماعی X بیان کرد تبلت‌های اپل به‌ روشن‌ترین و شفاف‌ترین پنل‌های OLED درتاریخ تبدیل می‌شود که تنها به‌وسیله فناوری چند لایه به‌ثمر می‌رسد. گمانه‌زنی‌ها نشان می‌دهد کوپرتینویی‌ها به‌دلیل کاهش فروش و استقبال نکردن کاربران از آخرین نسخه‌های آیپد پرو قصد دارند تکنولوژی نوآورانه‌ای را معرفی کنند.

ازسوی‌دیگر، این سازنده آمریکایی به جایگزینی پنل mini-LED با OLED فکر می‌کند که نشان می‌دهد آیپدهای نسل جدید اپل باریک‌تر می‌شود؛ بنابراین، آیپد پرو M3 درعین پیشرفت‌های سخت‌افزاری با طراحی باریک‌تر و بهینه‌تری معرفی می‌شود تا بیش‌ازپیش مورد استقبال قرار بگیرد. البته باید خاطرنشان کنیم درصورت تحقق موارد یادشده قیمت پایه آیپد پرو M3 با پنل OLED به‌شکل غیرقابل‌تصوری افزایش خواهد یافت، چراکه هریک از فناوری‌های مذکور هزینه‌ای جداگانه برای سازنده دارد که تنها با افزایش قیمت مصرف‌کننده قابل‌جبران خواهد بود.

اخبار مرتبط: