گزارش‌ها نشان می‌دهد نسل جدید آیپد پرو در سال ۲۰۲۴ میلادی با نمایشگر OLED و شارژ مگ‌ سیف به‌همراه زبان طراحی بهبودیافته معرفی خواهد شد که تجربه کاربری متفاوتی را برای مصرف‌کنندگان رقم خواهد زد.

چندی‌ پیش اپل با انتشار گزارش مالی سال ۲۰۲۳ میلادی نشان داد این کمپانی بزرگ در فروش تبلت‌های آیپد با مشکلات فراوانی دست‌وپنجه نرم می‌کند و این‌موضوع در سه‌ماهه‌ سوم و چهارم به‌شدت افزایش یافته است. درمقام مقایسه‌، آمار نشان می‌دهد میزان فروش نسبت‌به برهه‌زمانی مشابه در سال ۲۰۲۲ بیشتر از ۱۰ درصد کاهش پیدا کرده و مشخص نیست چه‌زمانی بحران برای نسل آیپدها پایان می‌یابد. برخی از کارشناسان و متخصصان براین‌باورند غول کوپرتینو می‌تواند با ارائه نوآوری و سخت‌افزار پیشرفته از مرزهای بحران خارج شود؛ بنابراین باید تا سال ۲۰۲۴ میلادی و معرفی نسل جدید آیپد پرو با نمایشگر OLED منتظر بمانیم.

همان‌طورکه از نام نسل جدید تبلت‌های آیپد پرو پیداست، بزرگ‌ترین تغییر اپل برای مقابله‌با وضعیت کنونی بهبود صفحه‌نمایش از فناوری mini-LED به OLED خواهد بود. همچنین، طراحی آیپد پرو به‌طورکامل مورد بازبینی قرار می‌گیرد تا با ایجاد تغییرات نسبتا جزئی، اما کلیدی روند جذب کاربران به‌سمت خرید سری جدید آیپد پرو OLED سرعت بیشتری داشته باشد. برخی منابع اعلام می‌کنند برای تامین شارژ، در کنار شارژر سیمی از یک شارژ بی‌سیم مگ‌سیف برای تبلت‌های آیپد پرو استفاده خواهد شد تا کاربران بتوانند خارج از منزل یا محل‌کار اقدام به شارژ مجدد کنند.

علاوه‌براین، آیپد پرو OLED تنها در دو اندازه متفاوت دردسترس قرار می‌گیرد و دیگر وجه تمایزی بین فناوری نمایشگر وجود نخواهد داشت. به‌عبارتی دقیق‌تر، غول کوپرتینو برای افزایش فروش، نسخه ۱۱ اینچی را با فناوری LCD و نسخه ۱۲.۹ اینچی را با تکنولوژی mini-LED دراختیار کاربران قرار می‌دهد که از رزولوشن بالاتر و کیفیت تصویر بهتری برخوردار است. اکنون باید درنظر داشته باشیم نسخه‌های OLED رزولوشن و عمق رنگ مشکی را با کنتراست فوق‌العاده بالاتر دراختیار کاربران قرار می‌دهد.

آیپد پرو OLED با شارژ مگ‌سیف

درحال‌حاضر، فناوری شارژ بی‌سیم MagSafe در گوشی‌های پرچمدار آیفون به‌همراه لپ‌تاپ‌های مک‌بوک ایر و مک‌بوک پرو وجود دارد که فوق‌العاده ارزشمند و پرکاربرد هستند؛ به‌عنوان‌مثال، زمانی‌که در سفر هستید و دسترسی به برق جریان متناوب ندارید، می‌توانید با استفاده از این شارژ بی‌سیم دستگاه هوشمندتان را شارژ کنید. در سال‌های گذشته، فناوری موردنظر با استقبال گسترده کاربران روبه‌رو شد و این سازنده آمریکایی را متقاعد به بهره‌مندی ازآن در تولید آیپد پرو OLED کرد.

وب‌سایت خبری MacRumors، با انتشار خبری دراین‌باره اظهار کرد شارژ بی‌سیم مگ‌ سیف با مدل‌های آیپد پرو OLED در سال ۲۰۲۴ میلادی روانه بازار جهانی می‌شود؛ این‌موضوع ازطریق چندین منبع داخلی در زنجیره‌تامین اپل تایید شده و تقریبا می‌توان گفت ورود MagSafe به‌دنیای آپید‌ها قطعی است. درگذشته نه‌چندان دور نیز برخی افشاگران معروف چینی مدعی شدند غول کوپرتینو از مگ‌سیف برای تولید آیپد پرو استفاده خواهد کرد، اما گزارش روز گذشته مهرتاییدی برای رونمایی ازآن خواهد بود.

ازسوی‌دیگر، به‌نظر می‌رسد اپل برای معرفی آیپد پرو OLED قصد اصلاح اساسی در طراحی پنل دستگاه را دارد تا بتواند شارژ بی‌سیم مگ‌ سیف را به فهرست قابلیت‌های این تبلت اضافه کند؛ به‌عبارتی پنل شیشه‌ای آیپد پرو فعلی قابلیت پشتیبانی از مگ‌‌سیف را ندارد و غول کوپرتینو باید قبل‌ازآن پنلی مخصوص شارژ بی‌سیم طراحی کند تا کاربران بتوانند به‌راحتی از ‌MagSafe بهره‌مند شوند؛ جدای‌ازآن، پنل شیشه‌ای مستعد آسیب‌های فراوان است و اپل باید از این‌گونه طراحی‌های قدیمی و منسوخ‌شده فاصله بگیرد.

اخبار مرتبط؛