هر سال قبل از عرضه گوشی‌های جدید، شرکت اپل اقدام به تست تمامی دستگاه‌ها از لحاظ پایداری و مقاومت می‌کند اما جزئیات کامل آن هیچگاه مشخص نیست. حال، یوتیوبری به نام MKBHD پایداری آیفون‌های جدید را تست کرده و جزئیات آن را شبکه اجتماعی ایکس به اشتراک گذاشته است.

تمام گوشی‌های آیفون با پایداری عالی خلق شده و شرکت اپل نیز هر ساله اقداماتی جدی برای بهبود این طراحی انجام می‌دهد. به مرور زمان، پایداری این دستگاه‌ها افزایش یافته، قدرت‌شان بیشتر شده و در برابر عناصر مختلف نیز از خود مقاومت نشان می‌دهد. مارکیز براونلی از کانال MKBHD به‌تازگی توسط اپل به آزمایشگاه‌های تست مقاومت‌شان دعوت شده تا برای اولین بار، جزئیات کامل این مراحل را به عموم مردم نشان دهد. علاوه‌بر آن، وی با مدیر اپل نیز صحبت‌هایی در این‌باره داشته که نشان می‌دهد افزایش پایداری این گوشی‌ها، با قابلیت تعمیرپذیری آنان تضادی واضح دارد.

مارکیز در توییتر پست‌های مختلفی گذاشته که در هر کدام بخشی از تست‌های پایداری متنوعی که توسط شرکت اپل برگزار می‌شود را به تصویر می‌کشد. دستگاه‌های بسیار پیشرفته‌ای در این آزمایشگاه‌ها وجود دارند که هر کدام شرایط مختلفی بر اساس دنیای واقعی چون باران، قطرات آب، افتادن از دست کاربر و… را به طرزی عالی شبیه‌سازی می‌کند. این آزمایشات نشان می‌دهند که دستگاه‌های آیفون مقاومتی بسیار بالا دارند و آسیب رساندن به آنان می‌تواند بسیار مشکل باشد زیرا ساخت چنین قطعه‌هایی حاصل سال‌ها تحقیق و توسعه است.

تست پایداری آیفون‌های جدید

مارکیز ذکر کرد: «من به تازگی موفق شدم سری به آزمایشگاه‌های شرکت اپل بزنم که در آنان مقاومت و پایداری آیفون‌های جدید قبل از عرضه تست می‌شود و اطلاعات جالبی در این راستا کشف کردم». در ویدئوهای به اشتراک گذاشته شده توسط این کاربر، می‌توانیم ببینیم که دستگاه‌های اپل تا چه حد می‌توانند شرایط دنیای واقعی را شبیه‌سازی کنند. برای مثال، دستگاهی وجود دارد که به صورت 360 درجه، بر روی تمامی زوایای گوشی‌های آیفون آب می‌پاشد تا از سطح IP آنان و مقاومت‌شان در برابر رطوبت اطمینان حاصل کند.

در اتاق آزمایشی دیگر، شرکت اپل دستگاه‌هایی پیشرفته برای امتحان مقاومت آیفون‌هایش در برابر گرد و غبار به کار برده است. این شرکت به قدری بر روی افزایش مقاومت و پایداری دستگاه‌هایش مصمم است که فقط در زمینه تست مقاومت در برابر آب، چهار مرحله آزمایش تنظیم کرده است. این چهار مرحله شامل تست باران و قطرات آب، اسپری آب با فشار کم، اسپری آب با فشار زیاد و تست در زیرآب با فشار اضافی می‌شود تا به بهترین شکل در هر چهار مرحله بتواند از کیفیت و مقاومت دستگاه‌های خود مطمئن شود.

در زمینه تست پایداری آیفون‌های جدید، اپل ربات‌هایی را نیز به کار گذاشته است که این گوشی‌های هوشمند را از زوایای مختلف به پایین پرت می‌کنند تا ببینند در شرایط مختلف چقدر می‌تواند در اثر افتادن و فشار از خود مقاومت نشان دهد. در یک مصاحبه، اعلام شد که گاهی اوقات اپل بیش از ده هزار دستگاه را قبل از عرضه رسمی محصولاتش به بازار در این آزمایشگاه‌ها تست می‌کند. واضح است که آیفون 16 نیز در ماه‌های اخیر قرار است چنین تست‌هایی را از سر بگذراند تا از شرکت از مقاومت و پایداری آن اطمینان حاصل کند.

اخبار مرتبط: