اپل امشب اعلام کرد که هوش مصنوعی Apple Intelligence به‌صورت آزمایشی از ماه اکتبر با سیستم‌عامل iOS 18.1 آغاز به کار خواهد کرد؛ در ابتدا، ویژگی‌های این مجموعه هوش مصنوعی تنها برای کاربران زبان انگلیسی دردسترس خواهد بود.

اپل به‌تدریج هوش مصنوعی اپل را به زبان‌های بیشتری گسترش خواهد داد. در ماه دسامبر، پشتیبانی از گویش‌های انگلیسی در استرالیا، کانادا، نیوزیلند، آفریقای جنوبی و بریتانیا اضافه خواهد شد؛ همچنین، زبان‌های جدید در سال 2025 عرضه خواهند شد تا کاربران بیشتری در سایر کشورها برای خرید گوشی‌های آیفون ترغیب شوند.

اپل متعهد شده است که در سال 2025، هوش مصنوعی Apple Intelligence را به زبان‌های چینی، فرانسوی، ژاپنی و اسپانیایی نیز عرضه کند. پس‌از دردسترس قرار گرفتن در سیستم‌عامل iOS 18.1، هوش مصنوعی اپل به‌صورت رایگان برای کاربران آیفون 15 پرو، آیفون 16 و آیفون 16 پرو قابل استفاده خواهد بود؛ کاربران مک یا آیپد با تراشه M1 یا جدیدتر نیز می‌توانند به ویژگی‌های هوش مصنوعی اپل دسترسی داشته باشند.

اپل به‌طور رسمی تأیید نکرد که کدام بخش‌های هوش مصنوعی اپل در چه زمانی راه‌اندازی خواهند شد. بااین‌حال، انتظار می‌رود که از ماه اکتبر، این شرکت ویژگی‌هایی مانند خلاصه اعلان‌ها، خلاصه ایمیل‌ها، حالت تمرکز “کاهش وقفه‌ها” و ویرایش تصویر “Clean Up” در برنامه Photos را معرفی کند.

شایعات حاکی از آن است که قابلیت تولید تصویر، مانند Genmoji و Image Playgrounds، در ماه دسامبر عرضه خواهد شد. همچنین، انتظار می‌رود که هوش مصنوعی اپل در آینده‌ نزدیک با قابلیت‌های پیشرفته‌تری مانند ترجمه همزمان، تشخیص اشیاء و صحنه‌ها، و حتی کمک به برنامه‌نویسی و تولید محتوا همراه شود. این پیشرفت‌ها، هوش مصنوعی اپل را به یک ابزار قدرت‌مند و همه‌کاره تبدیل خواهد کرد که می‌تواند تجربه‌ کاربری دستگاه‌های اپل را به سطح جدیدی ارتقا دهد.