هدست واقعیت افزوده ویژن پرو، جدیدترین محصول اپل، از لحاظ فروش اوضاع چندان خوبی ندارد اما این شرکت برنامه‌هایی برای بهبود اوضاع در نظر دارد. جدیداً مشخص شده که هوش مصنوعی برای ویژن پرو نیز در دسترس قرار می‌گیرد.

بر طبق اطلاعاتی که مارک گرمن از نشریه بلومبرگ منتشر کرده، شرکت اپل به صورت فعال در حال کار بر روی هوش مصنوعی برای ویژن پرو است و قصد دارد Apple Intelligence را وارد سیستم عامل هدست خود، یعنی visionOS کند. انتظار می‌رود با همگام‌سازی هوش مصنوعی، در نهایت تجربه کاربر از این هدست بهبودی قابل توجه پیدا کند.

در کنار هوش مصنوعی، ویژن پرو قرار است از لحاظ نرم‌افزاری نیز آپدیت‌هایی قدرتمند دریافت کند که جزئیات آن را تغییر خواهند داد. قابلیت جدید Go Deeper، به خریداران اجازه می‌دهد که برخی از قابلیت‌های این هدست را قبل ار خریداری تست کنند. در نهایت، با عرضه سیستم عامل visionOS 2 نیز تغییراتی گسترده در سیستم این هدست اعمال شده و کاربران می‌توانند تصاویر و ویدئوهای شخصی‌شان را با هدست تماشا کنند یا حتی از تصاویر دو بعدی، تجربه‌ای سه بعدی کسب نمایند.

 Apple Intelligence

یکی دیگر از شایعاتی که به گوش می‌خورد، وجود نسخه‌ای ارزان‌تر از این هدست است که شرکت اپل قصد دارد آن را تا پایان سال بعد عرضه و تحویل مشتریان خود دهد. اطلاعات دقیقی در مورد این هدست جدید وجود ندارد؛ برخی می‌گویند که رزولوشن دستگاه جهت اقتصادی‌تر بودن کاهش می‌یابد و عده‌ای دیگر نیز خبر از تغییر تمرکز کامل اپل می‌دهند.

بزرگ‌ترین چالش حال حاضر شرکت اپل، فراهم کردن تعادل میان صفحه نمایش‌های با رزولوشن بالا و قیمت مناسب است زیرا این صفحه نمایش‌ها معمولاً قیمت و هزینه بسیار بالایی خواهند داشت. نمی‌توان گفت که ویژن پرو برای اپل یک شکست محسوب می‌شود اما به طور قطع، اپل آینده‌ای برای این هدست در نظر گرفته و حال قرار است نسخه اقتصادی آن نیز باعث شود افراد بیشتری به سمت خرید این دستگاه بروند.