آیفون 16 با هوش مصنوعی اپل، بازار را فتح می‌کند. ویژگی‌های هوشمندانه و نوآورانه این گوشی، باعث شده است که طرفداران اپل و حتی کاربران دیگر به سمتش جذب شوند.

اپل برنامه‌های ویژه‌ای برای آموزش کارمندان فروشگاه‌هایش پس از معرفی آیفون جدید دارد. طبق گفته‌های مارک گورمن، اپل قصد دارد بلافاصله بعد از رویداد رونمایی از آیفون 16 که قرار است در تاریخ 20 شهریور برگزار شود، جلسات آموزشی ویژه‌ای را برای همه کارمندان فروشگاه‌هایش برگزار کند. این جلسات برای آماده‌سازی کارمندان جهت فروش آیفون جدید و پاسخگویی به سوالات مشتریان برگزار می‌شود.

برگزاری این جلسات در روزهای هفته کمی غیرعادی است، چون معمولاً اپل این جلسات را در روزهای یکشنبه برگزار می‌کند. اما به‌نظر می‌رسد امسال اپل تصمیم گرفته است استراتژی متفاوتی را در پیش بگیرد. به‌طورخلاصه، اپل با برگزاری این جلسات نشان می‌دهد که برای موفقیت آیفون جدید اهمیت زیادی قائل است و می‌خواهد اطمینان حاصل کند که کارمندان فروشگاه‌ها به خوبی برای معرفی و فروش این محصول آماده هستند.

iphone-16

اپل برای فروش آیفون 16 برنامه‌های ویژه‌ای دارد. علاوه‌بر آموزش‌های قبلی، اپل به کارمندان فروشگاه‌هایش یاد می‌دهد که چطور قابلیت‌های هوش مصنوعی جدید آیفون 16 را به مشتریان معرفی کنند. این قابلیت‌ها قرار است تجربه استفاده از آیفون را بسیار بهتر کنند.

بااین‌حال، تمام قابلیت‌های هوش مصنوعی آیفون 16 از همان روز عرضه در دسترس نخواهند بود. برخی از ویژگی‌های اصلی مثل ابزارهای نوشتن و دستیار صوتی پیشرفته‌تر در نسخه اولیه نرم‌افزار جدید (iOS 18.1) موجود خواهند بود. اما قابلیت‌های پیچیده‌تر مثل ساخت عکس‌ها و فیلم‌های خلاقانه با هوش مصنوعی کمی دیرتر در دسترس قرار می‌گیرند.

اپل امیدوار است که این قابلیت‌های هوش مصنوعی باعث فروش بیشتر آیفون 16 شود. تحلیلگران هم پیش‌بینی می‌کنند که هوش مصنوعی می‌تواند فروش آیفون را به میزان قابل‌توجهی افزایش دهد. به‌همین‌دلیل، اپل می‌خواهد از همان ابتدا به مشتریان نشان دهد که آیفون 16 چه قابلیت‌های هوشمند و جذابی دارد.