توسعه‌دهندگان به‌صورت حضوری در اپل پارک به آزمایش قابلیت‌های مولد هوش مصنوعی Apple Intelligence می‌پردازند تا صحت ادعاهای کوپرتینویی‌ها را در WWDC 2024 بسنجند.

اپل اینتلیجنس به‌صورت رسمی در کنفرانس WWDC 2024 معرفی شد، اما تاکنون نسخه بتایی از آن دردسترس نیست و خبری از زمان دقیق ارائه قابلیت‌های هوش مصنوعی برای کاربران منتشر نشده است. باوجوداین، کمپانی اپل از توسعه‌دهندگان دعوت کرده تا در یک جلسه حضوری برای آزمایش Apple Intelligence در کوپرتینو، کالیفرنیا شرکت کنند.

این جلسه با عنوان «کاوش اپل اینتلیجنس و یادگیری ماشینی» در تاریخ 14 آگوست در مرکز توسعه‌دهندگان اپل برگزار خواهد شد. انتظارات زیادی ازاین رویداد وجود دارد، زیرا قابلیت‌های اپل اینتلیجنس هنوز برای آزمایش دردسترس نیستند. درعین‌حال، برگزاری چنین رویدادی توسط اپل لزوما به‌معنای عرضه زودهنگام اپل اینتلیجنس نخواهد بود. توضیحات رویداد نشان می‌دهد توسعه‌دهندگان به مهندسان اپل خواهند پیوست تا «مروری به برخی از بزرگ‌ترین عناوین WWDC24» داشته باشند.

در کنفرانس WWDC 2024، اپل اعلام کرد که قابلیت‌های جدید هوش مصنوعی آن در پاییز امسال با iOS 18 و macOS Sequoia در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. در وبسایت توسعه‌دهندگان اپل یادداشتی درباره در دسترس قرار گرفتن اپل اینتلیجنس به صورت بتا در تابستان امسال وجود داشت، اما این یادداشت بعداً از وبسایت حذف شد. اشاراتی به اپل اینتلیجنس در کد بتای iOS 18 وجود دارد، اما همه چیز غیرفعال است.

جلسه توسعه‌دهندگان برای آزمایش Apple Intelligence

کدهای داخلی نشان می‌دهند کاربران باید به فهرست انتظار بپیوندند تا پس‌از عرضه Apple Intelligence، آن را فعال کنند. به‌گفته مارک گورمن از بلومبرگ، اپل قصد دارد برخی از قابلیت‌های اپل اینتلیجنس را در پاییز امسال معرفی کند، اما بیشتر بهبودهای سیری که در ماه ژوئن اعلام شد، تا سال 2025 در دسترس نخواهند بود.

علاوه‌براین گزارش‌ها نشان می‌دهد اپل درحال توسعه مدل زبان بزرگ (LLM) با نام داخلی Ajax GPT است که گفته می‌شود از GPT-3.5 OpenAI قدرت‌مندتر است. درحقیقت، این مدل ابتدا برای استفاده داخلی در اپل توسعه داده شده و برای ساخت نمونه‌های اولیه قابلیت‌های هوش مصنوعی اپل اینتلیجنس مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به‌طورکلی، به‌نظر می‌رسد اپل تلاش می‌کند تا به‌رقبایش درزمینه هوش مصنوعی برسد! همچنین، با ارائه قابلیت‌های جدید اپل اینتلیجنس قصد دارد تجربه کاربری را بهبود بخشد. با‌این‌حال، هنوز مشخص نیست این ویژگی‌ها چه‌زمانی کامل دردسترس کاربران قرار خواهند گرفت.