به‌نقل از یک تحلیلگر معروف سرشناس حوزه فناوری، کمپانی اپل روی توسعه آی مک پرو ۳۲ اینچی کار می‌کند که از فناوری miniLED پشتیبانی می‌کند، اما این دستگاه هوشمند حداقل تا پایان سال ۲۰۲۵ معرفی نخواهد شد.

سال ۲۰۱۷ میلادی، کمپانی اپل از نسل فعلی آی مک پرو با پردازنده اینتل Xeon رونمایی کرد که مورد توجه بسیاری از کاربران حرفه‌ای قرار گرفت. هما‌ن‌طورکه می‌دانید، این سازنده آمریکایی از زمان ساخت تراشه‌های سری M شروع به استفاده از این پردازنده برای مک‌‌بوک‌های سری پرو و ایر کرده است، اما باید دید غول کوپرتینو چه‌زمانی قصد دارد آی مک پرو نسل جدید را با تراشه‌های سری M معرفی کند تا کاربران بیشتری جذب خرید آن شوند؛ در ادامه به جزئیات بیشتری از این خبر می‌پردازیم.

براساس آخرین افشاگری‌ها، اپل روی توسعه آی مک پرو نسل جدید با نمایشگر ۳۲ اینچی miniLED و تراشه سری M کار می‌کند که می‌تواند قابلیت‌های رایانشی و گرافیکی فوق‌العاده داشته باشد. برای آگاهی بیشتر کاربران باید یادآور شویم این پردازنده تولیدی کمپانی اپل هستند و از معماری پردازشی TSMC بهره می‌برند که به‌دلیل اجماع بیشتر ترانزیستور در برد الکترونیکی می‌تواند سرعت و عملکرد بیشتری را برای کاربران به‌ارمغان بیاورد؛ ویژگی یادشده قطعا برای کاربران حرفه‌ای مانند تدوین‌گران و گیمرها مناسب خواهد بود.

باوجوداین، گزارش‌ها از چند تحلیلگر حوزه فناوری مانند مارک گورمن و مینگ‌-چی کو اشاره می‌کند آی مک پرو ۳۲ اینچی در مرحله توسعه قرار دارد و احتمالا تا اواخر سال ۲۰۲۵ یا اوایل سال ۲۰۲۶ میلادی عرضه نخواهد شد. به‌عبارتی دقیق‌تر، تحلیلگر چینی محصولات اپل می‌گوید چندی پیش پروژه آی مک پرو با صفحه‌نمایش ۲۷ اینچی Retina متوقف شد؛ سپس شایعاتی مبنی‌بر از سرگیری این پروژه و افزایش ابعاد پنل دستگاه به ۳۲ اینچ و ارتقاء کیفیت پنل به miniLED منتشر شد. در پیش‌بینی‌های عرضه محصولات اپل، کو درباره به‌روزرسانی کامپیوتر‌های آی مک و آی مک پرو اظهارنظر کرد، اما با قاطعیت نوشت هیچ‌یک از محصولات موردبحث تا اواخر سال ۲۰۲۵ میلادی دردسترس کاربران قرار نمی‌گیرد.

آی مک پرو نسل جدید با نمایشگر ۳۲ اینچی miniLED

علاوه‌براین، خبرنگار نشریه بلومبرگ و تحلیلگر محصولات اپل، مارک گورمن نیز اعلام کرد توسعه آی مک پرو در مراحل ابتدایی قرار دارد و زمان زیادی برای عرضه آن داریم، بنابراین توصیه می‌کنیم کاربران برای معرفی آن انتظار نکشند و اگر قصد استفاده از کامپیوتری‌های رومیزی آی مک را دارند به فکر نسخه قدیمی ۲۰۱۷ یا خرید محصولات دیگر مک باشند. همچنین، غول کوپرتینو میزان سفارش‌های تراشه M3 را کاهش داده، چراکه میزان فروش مک‌ها و آیپد‌های این شرکت به‌طرز عجیبی کاهش داشته و انتظار نمی‌رود در سال ۲۰۲۴ روند روبه‌رشدی را تجربه کند.

پس‌از همه‌گیری ویروس کرونا، کارمندان بسیار از کمپانی‌ها و کارخانه‌های بزرگ در سراسر جهان روند کاری را از خانه به‌صورت دورکاری شروع کردند و این موضوع هنوز هم ادامه دارد، اما به‌تدریج این مراکز تولیدی بزرگ قصد دارند از تمامی کارمندهایشان درخواست کنند تا به‌صورت حضوری و در محل‌کار به فعالیت‌شان ادامه دهند؛ برهمین‌اساس، برخی پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد تقاضا به‌شکل فزاینده‌ای بهبود می‌یابد و احتملا اپل در آن زمان آی مک پرو ۳۲ اینچی با پشتیبانی از پنل miniLED را رونمایی می‌کند تا شرکت برای خرید و تجهیز کارمندان‌شان از آن استفاده کنند.

درحال‌حاضر، منابع خبری زیادی می‌گویند اپل بودجه کمی را به توسعه آی مک پرو ۳۲ اینچی اختصاص داده و قصد دارد ابتدا مدل‌های مک بوک پرو را با تراشه M3 در سال ۲۰۲۴ میلادی آماده‌ و روانه بازار لپ‌تاپ‌های هوشمند کند. برنامه‌های بلند‌مدت غول کوپرتینو نشان می‌دهد این شرکت بزرگ قصد دارد روند عرضه و تقاضای این محصول را بهبود بخشد، اما هنوز باید منتظر افشاگری‌های بیشتری از برنامه‌های اپل و معرفی محصولات باشیم تا ببینیم موفقیتی در این بخش حاصل می‌شود یا بحران و زنگ خطر برای اپل به‌صدا در می‌آید.

اخبار مرتبط: