به‌گزارش رسانه علاالدین، فعال‌ کردن گزینه Find My و استفاده متعدد از سرورهای مختلف VPN باعث بن شدن اپل آیدی ازسوی کمپانی Apple خواهد شد.

طی ماه‌‌های اخیر، کاربران ایرانی اپل با افزایش قابل‌توجهی در ممنوعیت اپل آیدی‌های مواجه می‌شوند که عمدتا به‌دلیل استفاده از VPN و تغییر مکرر سرورهای آن صورت می‌گیرد. اپل با تشدید نظارت‌ها، به‌دنبال شناسایی و مسدود کردن حساب‌های کاربری است که از ایران به سرویس‌ها متصل می‌شوند.

یکی از دلایل اصلی ممنوعیت‌ها، استفاده کاربران ایرانی از اپل آیدی‌هایی است که با شماره تلفن‌های مجازی آمریکا ساخته می‌شوند. کمپانی اپل با رصد فعالیت این حساب‌ها، درصورتی‌که تشخیص دهد از ایران استفاده می‌شوند، آن‌ها را به‌عنوان تخلف از قوانین تلقی کرده و مسدود می‌کند. پیش‌ازاین، با برقراری ارتباط با Apple Support، کاربران می‌توانستند حساب کاربری Apple ID را بازگردانند

 اپل آیدی

برای جلوگیری از این مشکل، کاربران ایرانی مجبور به‌خاموش کردن قابلیت «Find My» در دستگاه‌های خود می‌شوند. درواقع، این قابلیت، به اپل اجازه می‌دهد موقعیت مکانی دستگاه‌ها را ردیابی کرده و درصورت استفاده از اپل آیدی آمریکایی در ایران، می‌تواند منجر به شناسایی و بن شدن حساب کاربری اپل آیدی شود.

همان‌طورکه پیش‌تر گفتیم، کاربران ایرانی برای دور زدن محدودیت‌ها، به‌تغییر مکرر VPN و استفاده از سرورهای مختلف روی آورده‌اند. با‌این‌حال، روش یادشده نیز کاملا قابل اعتماد نیست و اپل با به‌روزرسانی الگوریتم‌ها، همچنان در تلاش برای شناسایی و مسدود کردن حساب‌ها است.

بن شدن اپل آیدی می‌تواند عواقب جدی برای کاربران ایرانی داشته باشد که مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به ازدست‌دادن دسترسی به سرویس‌های اپل مانند اپ‌استور، آی‌کلود، و اپل موزیک اشاره کرد. همچنین، اطلاعات و داده‌های ذخیره شده در حساب‌ها از دسترس خارج خواهند شد.