در جریان مراسم WWDC 2024، شرکت اپل تقریباً هیچ حرف خاصی از پلتفرم اسمارت هوم خود به میان نیاورد. با این‌حال، به‌نظر می‌رسد این غول آمریکایی به فکر کاربرانش بوده و در نسخه بتای سیستم عامل iOS 18 ویژگی کاربردی ارائه کرده است.

در سیستم عامل iOS 18 کاربران اپل هوم می‌توانند بالاخره هوم هاب مورد نظر خود را به صورت دستی انتخاب کنند و دیگر خبری از انتخاب اتوماتیک آن توسط اپل نیست. در گذشته، این سیستم به خودی خود تصمیم می‌گرفت به یک هوم پاد که به وای فای وصل است متصل شود در حالی که برای مثال، اپل تی وی‌تان با کابل Ethernet وصل بوده و سرعت و کارایی بسیار بهتری نیز داشت. این ویژگی را کاربران تیزبین ردیت در ساب‌ردیت HomeKit کشف کرده و جزئیات آن را به اطلاع سایر دنبال کنندگان و کاربران اپل هوم رساندند.

ویژگی که اپل در سیستم عامل iOS 18 برای کاربرانش قرار داده خبری بسیار خوب تلقی شده و هیجان و رضایت بسیاری به دنبال داشت. کاربران در ساب‌ردیت HomeKit با کامنت‌های مختلف، حس خود از این آپدیت جدید را ابراز کرده و از اپل به خاطر شنیدن درخواست‌هایشان تشکر و قدردانی کردند. این قابلیت باعث می‌شود کاربران اپل هوم انتخاب کنند که ویژگی‌های خانه هوشمندشان به جای اتکا بر یک هوم‌پاد با اتصال وای فای، به اپل تی وی با اتصال Ethernet متصل شود. اتصال با کابل، به طور قطع باعث می‌شود عملکرد این سیستم سریع‌تر و قابل اعتمادتر از پیش شود و راحت بتوان با آن تعامل کرد.

سیستم عامل iOS 18

استفاده از هوم هاب در سیستم اپل هوم باعث می‌شود بتوانید اتوماسیون خلق کنید، دستگاه‌هایتان را از راه دور کنترل کنید و اجازه پردازش داخلی تصاویری که از دوربین‌های امنیتی اپل به دست آمده است را بدهید. اگر فقط از یک هوم هاب استفاده می‌کردید، آپدیت جدید سیستم عامل iOS 18 چندان تاثیر زیادی بر کار شما نخواهد داشت اما کسانی که اپل هوم بزرگی دارند و نیاز به استفاده از چندین هاب پیدا می‌کنند، این آپدیت می‌تواند زندگی‌شان را راحت‌تر کرده و تجربه بهتری برایشان به ارمغان آورد.

در گذشته اپل ادعا می‌کرد که بهترین هاب ممکن را انتخاب خواهد کرد اما کاربران ردیت متوجه شدند که قضیه چیز دیگریست. این انتخاب اتوماتیک اغلب بر روی شبکه وای فای وصل می‌شد که در نهایت افت سرعت به طرزی واضح و کاهش کارایی سیستم را باعث می‌شد. کاربران قبل از این آپدیت، برای عوض شدن هابشان مجبور بودند سایر دستگاه‌ها را به طور کامل از برق بکشند و اتصالشان را قطع کنند تا در نهایت سیستم اتوماتیک اپل فقط به هابی که در دسترس قرار داشت وصل می‌شد. اگر بعد از انتخاب هاب، دوباره دستگاه‌ها را وصل می‌کردید، باز هم تنظیمات به حالت اولیه باز می‌گشت! متاسفانه هوم‌پادها برخلاف اپل تی وی‌ها گزینه خاموش کردن هوم هاب را نداشتند و به همین دلیل، اکثراً شاهد اتصال به این دستگاه‌ها بودیم.

حال با عرضه سیستم عامل iOS 18 این کاربران بالاخره می‌توانند وسیله مدنظرشان را به راحتی کنترل کنند و از این لحاظ دیگر با مشکل روبرو نخواهند شد. اگر زودتر نیاز به این قابلیت دارید و نمی‌توانید تا عرضه رسمی iOS 18 در پاییز صبر کنید، همین الان می‌توانید نسخه بتای این سیستم عامل را دانلود کنید. لازم به ذکر است که تمامی دستگاه‌هایتان باید آپدیت شده باشد تا بتوانید از این قابلیت جدید استفاده کنید.